Breaking News

Tρόικα: Παραμένει ο στόχος των 50 δισ. ευρώ από την αξιοποίηση περιουσίας

«Είναι δική μας απόφαση να βάλουμε ως στόχο τα 50 δισ. ευρώ», τόνισε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, αναφερόμενος στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, που έσπευσαν να προαναγγείλουν οι εκπρόσωποι της τρόικας, προκαλώντας πολιτική αναταραχή και οξεία αντιπαράθεση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
Ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, προσερχόμενος στη χθεσινή συνεδρίαση του Eurogroup στις Βρυξέλλες.
Σημείωσε ότι πρόκειται για «έναν στόχο ο οποίος είναι ενδεικτικός και ο οποίος ακριβώς αποδεικνύει και δείχνει την ..........κατεύθυνση της ελληνικής κυβέρνησης να περάσουμε σε μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές και στην αξιοποίηση της περιουσίας της χώρας μας. Δεν μιλάμε για πωλήσεις, δεν μιλάμε για ''ξεπούλημα'', όπως μας κατηγορούν.
Μιλάμε για αξιοποίηση που έχουμε άμεση υποχρέωση, ............


επιτέλους σχεδιασμένα, να τη βάλουμε μπρος». Υπενθύμισε δε, ότι τόσο ο πρωθυπουργός όσο κι άλλοι πολιτικοί αρχηγοί έχουν αναφερθεί στη δημόσια περιουσία που είναι προς αξιοποίηση και ανέρχεται σε πάνω από 270 δισ. ευρώ. Υπ' αυτό το πρίσμα, τόνισε, η κυβέρνηση θεωρεί ότι «ο στόχος των 50 δισ. είναι ρεαλιστικός, είναι όμως ενδεικτικός και όχι περιοριστικός».
Με εμφανή διάθεση να μη συντηρήσει την αντιπαράθεσή της με την τρόικα, η κυβέρνηση θεωρεί ότι μετά την παρέμβαση του πρωθυπουργού «πραγματικά αντελήφθησαν ότι υπερέβησαν κάποια όρια, καθώς ο ρόλος και το έργο της τρόικας είναι να συνεργάζεται με τα υπουργεία, να ελέγχει από την πλευρά των πιστωτών μας εάν τηρούμε τους στόχους της δανειακής μας σύμβασης με τους δανειστές μας. Αυτό και μόνον. Πέρα απ' αυτό, τις πολιτικές μας τις σχεδιάζουμε και τις εφαρμόζουμε εμείς».
Εντυπωσιακή χαρακτήρισε ο επίτροπος Ολι Ρεν την προσαρμογή της ελληνικής οικονομίας χθες στο Eurogroup.
Ο κ. Πεταλωτής σημείωσε ότι η κυβέρνηση δεν ζητεί την αντικατάσταση των μελών της τρόικας -«δεν υπάρχει κανένας λόγος, δεν υπάρχει καμία τέτοια σκέψη»- αλλά υπενθύμισε παλαιότερη υπόδειξη του υπουργείου Οικονομικών προς τα μέλη της τρόικας «να είναι πιο συγκρατημένοι, να μη δίνουν συνεντεύξεις όπου σταθούν κι όπου βρεθούν και στη συνέντευξη Τύπου που κάνουν να είναι πιο λιτοί, για να μη δημιουργούνται παραδοξότητες από συγκεκριμένες φράσεις τους. Επειδή ακριβώς αυτή τη συμπεριφορά δεν την ακολούθησαν, γι' αυτό υπήρξε και η έντονη διαμαρτυρία».
Ο κ. Πεταλωτής -διαθέτει προσωπική εμπειρία συνεργασίας με τους επικεφαλής της τρόικας- επεσήμανε ότι «η τρόικα θα πρέπει να αποδαιμονοποιηθεί. Πρόκειται για εκπροσώπους-υπαλλήλους των οργανισμών, των φορέων οι οποίοι αποτελούν τους πιστωτές μας».
Κληθείς να σχολιάσει την έντονη κριτική στο πρόσωπο του υπουργού Οικονομικών, ο κ. Πεταλωτής τόνισε πως ο κ. Παπακωνσταντίνου «σαφώς απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού» και μέμφθηκε τη Ν.Δ. για «υποκρισία», καλώντας την ηγεσία της «να εξηγήσει γιατί ζητάει την παραίτηση του κ. Παπακωνσταντίνου. Επειδή έβαλε ως στόχο την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ύψους 50 δισ. μέχρι το 2015, όταν κάτι αντίστοιχο και μάλιστα όχι με διαφάνεια, το έθετε η Ν.Δ. για αξιοποίηση ή πώληση -δεν ξέρω πώς το έλεγε- 50 δισ. μέσα σε δύο χρόνια;»
«Φινάλε» με έντονες αντιδράσεις είχε η επίσκεψη των εκπροσώπων της τρόικας στη χώρα.
Επισημάνσεις στο Eurogroup
Εντυπωσιακή ήταν η προσαρμογή της ελληνικής οικονομίας για το 2010, ενώ για το 2011 υπάρχουν κάποιοι κίνδυνοι, ενώ είναι κρίσιμο να συνεχιστούν οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και να εφαρμοστούν όσα νομοθετούνται.
Την επισήμανση αυτή έκανε χθες στο Eurogroup ο αρμόδιος επίτροπος Ολι Ρεν, ο οποίος ενημέρωσε τα κράτη-μέλη για τα αποτελέσματα του ταξιδιού της τρόικας στην Αθήνα και την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας. Ανάλογου περιεχομένου ήταν και η παρέμβαση του προέδρου της ΕΚΤ, Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ.
Στη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε (αφορούσε και την πορεία της ελληνικής και ιρλανδικής οικονομίας), ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, επισήμανε ότι η πρόοδος που επιτεύχθηκε ήταν πρωτοφανής στα χρονικά της Ευρωζώνης, ενώ διαβεβαίωσε τους εταίρους ότι το 2011 η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι χρειαστεί.
Αναφερόμενος στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα είπε ότι η κυβέρνηση θα το καταθέσει στην ώρα του και θα το εγκρίνει η Βουλή, ενώ εξέφρασε τη λύπη του που δεν συνεργάζεται η αξιωματική αντιπολίτευση στην κατάρτισή του.
Ο κ. Ρεν χαρακτήρισε «μικρό ατύχημα» τις δηλώσεις των εκπροσώπων της τρόικας στην Αθήνα για ιδιωτικοποιήσεις και πώληση κρατικής περιουσίας ύψους 50 δισ. ευρώ μέχρι το 2015.
Απαντώντας ο κ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι δεν είχαμε ατύχημα, αλλά κακή συγκυρία, μια αναφορά που δεν έπρεπε να γίνει γιατί οι μελλοντικές αποφάσεις λαμβάνονται και ανακοινώνονται, όπως είπε, από την ελληνική κυβέρνηση. Πρόκειται για στόχο και όχι για κριτήριο, συνέχισε, προσθέτοντας ότι η κριτική της τρόικας για τα εσωτερικά ξεπέρασε τα εσκαμμένα.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ο κ. Παπακωνσταντίνου είχε σχεδιάσει να ανακοινώσει το σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων μετά το Συμβούλιο Ecofin αλλά τον πρόλαβε η τρόικα, χωρίς να έχει υπάρξει προηγούμενη συνεννόηση. Οπως τόνιζαν, ποτέ στο παρελθόν η τρόικα δεν είχε ανακοινώσει μελλοντικά μέτρα. Αναφορικά με το ποσό των 50 δισ. ευρώ οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι πρόκειται για στόχο, ξέρουμε ότι δύσκολα θα επιτευχθεί, αλλά θέλουμε να πείσουμε την αγορά ότι θα μειώσουμε το χρέος, ώστε μαζί με την επιμήκυνση και τα χαμηλότερα επιτόκια να βελτιωθεί η δημοσιονομική κατάσταση.
Δυσφορία εντός ΠΑΣΟΚ
Πλειάδα υπουργών και βουλευτών του ΠΑΣΟΚ με δημόσιες δηλώσεις τους σε ραδιοτηλεοπτικούς διαύλους, επιτέθηκε χθες εναντίον των επικεφαλής της τρόικας.
Ο Πρόεδρος της Βουλής, Φίλιππος Πετσάλνικος, σημείωσε ότι «οι εκπρόσωποι της τρόικας έχουν παρανοήσει το ρόλο τους», ο οποίος είναι ο έλεγχος εφαρμογής της δανειακής σύμβασης και πρόσθεσε: « Μέχρι εκεί είναι ο ρόλος τους. Έχουν παρανοήσει τον ρόλο τους. Υπερέβησαν κάθε όριο. Είναι τεχνοκρατικοί σύμβουλοι, τίποτα περισσότερο».
Η υπουργός Παιδείας ’ννα Διαμαντοπούλου, σημείωσε: «Είχαμε ένα δύσκολο και αντιπαραγωγικό τριήμερο και έχει προβλήματα και χειρισμού και ουσίας. Διαφωνώ με το να δίνει η τρόικα συνεντεύξεις. Είναι συγκεκριμένοι υπάλληλοι. Η συμφωνία ανακοινώνεται με συνέντευξη από την κυβέρνηση και αποτυπώνεται σε ένα χαρτί».
Η κα Διαμαντοπούλου τάχθηκε υπέρ της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, γιατί «είναι απαράδεκτο να κοιμάται ο τεράστιος πλούτος της χώρας».
Με οξύτατους χαρακτηρισμούς επιτέθηκε κατά της τρόικας και του εκπροσώπου της Ε.Ε, Σερβάαζ Ντερούζ ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Παντελής Οικονόμου, ο οποίος δήλωσε πως «ο κ. Ντερούζ είναι ανεπιθύμητο πρόσωπο, είναι ένας χούλιγκαν εισαγωγής και δεν τον χρειαζόμαστε, έχουμε αρκετό χουλιγκανισμό στην Ελλάδα», ενώ υποστήριξε ότι «ούτε κατά διάνοια δεν ισχύουν αυτά περί 50 δισ. ευρώ, συν τοις άλλοις προϋποθέτουν και σύμφωνη γνώμη της Βουλής».
Ο βουλευτής Μαγνησίας, Κώστας Καρτάλης, σημείωσε ότι «αυτό που χρειάζεται είναι ένα οργανωμένο σχέδιο αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου».
6,5 δισ. από εισηγμένες
Σε περίπου 6,5 δισ. αποτιμώνται σήμερα όλες οι συμμετοχές του ελληνικού Δημοσίου σε εισηγμένες εταιρείες, ποσό σαφώς υποδεέστερο από τα 10 δισ. που αναμένει η τρόικα και μάλιστα για τη διετία 2011-2012.
Μετά τη δήλωση για αποκρατικοποιήσεις ύψους 50 δισ. την περίοδο 2011 -2015, από τα οποία τα 15 δισ. τη διετία 2011 -2012, ο ελεγκτής της Ε.Ε., Σέρβααζ Ντερούζ έδωσε περισσότερες διευκρινίσεις. Σε δηλώσεις του το Σαββατοκύριακο που πέρασε τόνισε ότι από τα 15 δισ. ευρώ, τα 10 δισ. θα είναι από εισηγμένες και μη δημόσιες εταιρείες και 5 δισ. ευρώ από αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας.
Με τις σημερινές συνθήκες είναι πολύ δύσκολο το ελληνικό Δημόσιο από το «μηδέν» που βρίσκεται η αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας να πετύχει έσοδα 5 δισ. ευρώ σε 22 μήνες. Το να πετύχει όμως έσοδα ύψους 10 δισ. από πώληση συμμετοχών του σε εισηγμένες και μη εταιρείες είναι πρακτικά ανέφικτο.
Με τις σημερινές αποτιμήσεις, ακόμη και αν ξεπουλήσει κατά 100% όλες τις συμμετοχές σε εταιρείες κερδοφόρες δεν θα κατόρθωνε να συγκεντρώσει πάνω από 6,4-6,5 δισ. Με μια πρόχειρη αποτίμηση και των δικαιωμάτων διοίκησης (management) που θα περιλαμβάνονταν στα μερίδια που θα αγόραζαν οι ιδιώτες, το ποσό μπορεί να έφτανε και τα 7,5 δισ. ευρώ τα οποία θα κατευθύνονταν στη μείωση του δημόσιου χρέους.
Το χαμηλό αυτό ποσό οφείλεται στη μεγάλη πτώση της ελληνικής αγοράς ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης της χώρας. Αυτό όμως δεν αλλάζει και το γεγονός ότι ακόμη και οι επιχειρήσεις φιλέτα του ελληνικού Δημοσίου έχουν χάσει μεγάλο μέρος της αξίας τους. Από τα «βαριά χαρτιά» του κρατικού χαρτοφυλακίου η πώληση του 51% της ΔΕΗ [DEHr.AT] Σχετικά άρθρα θα μπορούσε να φέρει στο ταμείο περίπου 1,5 δισ. ευρώ, η πώληση του 34% που κατέχει στον ΟΠΑΠ 1,7 δισ. ευρώ και η πώληση του 35,48% που κατέχει στα ΕΛ.ΠΕ. περίπου 805 ,5 εκατ. ευρώ.
Η πώληση του συνόλου του 77,31% που κατέχει στην ΑΤΕ δεν θα έφερνε περισσότερα από 600-650 εκατ. ευρώ ενώ τόσο περίπου θα ήταν και τα έσοδα από την πώληση του 16% που έχει σήμερα στον ΟΤΕ. Από την ΕΥΔΑΠ [EYDr.AT] Σχετικά άρθρα και την ΕΥΑΘ θα είχε συνολικά έσοδα ύψους 400-450 εκατ. ευρώ ενώ ακόμη και η πώληση του 34,04%που κατέχει στο Τ.Τ. δεν θα έφερνε σήμερα περισσότερα από 335 εκατ. ευρώ. Η πώληση του 100% των οργανισμών στα δύο μεγάλα λιμάνια ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα , ΟΛΘ) θα έφερνε έσοδα περίπου 280 εκατ. ευρώ. Ολα αυτά βέβαια αν οι αξίες δεν βρεθούν σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα το επόμενο διάστημα.
Οι μη εισηγμένες
Από εκεί και πέρα στις περισσότερες από τις μη εισηγμένες κρατικές εταιρείες, οι οποίες έχουν μπει σε τροχιά αποκρατικοποίησης, επιχειρείται η είσοδος ιδιωτών με στόχο την οικονομική τους εξυγίανση και πολύ λιγότερο την είσπραξη εσόδων.
Αρνηση για τη ΔΕΗ
Τη γενική άρνηση αντιμετωπίζει η προοπτική περαιτέρω ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, τη διοίκηση της ΔΕΗ και όπως είναι φυσικό το συνδικάτο των εργαζομένων. Χωρίς ακόμη να έχει προσδιορίσει επακριβώς τη θέση του το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και ενώ εκκρεμεί η διαδικασία για το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρισμού, η υπουργός ΠΕΚΑ, Τίνα Μπιρμπίλη μέσω δηλώσεων «κύκλων» της πολιτικής ηγεσίας, στο πρακτορείο Ρόιτερς, σημειώνει ότι «η κυβερνητική πολιτική διατήρησης του 51% της ΔΕΗ παραμένει σταθερή».
Γιώργος Πεταλωτής: «Η τρόικα είναι υπάλληλοι των οργανισμών, των φορέων οι οποίοι αποτελούν τους πιστωτές μας».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Αρθούρος Ζερβός, χωρίς να παίρνει αμέσως θέση στο θέμα της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, με δηλώσεις του και αυτός τάσσεται εμμέσως κατά μιας τέτοιας προοπτικής, τουλάχιστον υπό τις παρούσες συνθήκες χρηματιστηριακής αποτίμησης της αξίας της μετοχής.
Οπως αναφέρει ο επικεφαλής της δημόσιας επιχείρησης, αυτή τη στιγμή η αξία της ΔΕΗ στο Χρηματιστήριο ανέρχεται σε μόλις 2,8 δισ. ευρώ, ενώ η λογιστική αποτίμηση των παγίων της ανέρχεται σε 16 δισ. ευρώ. Ο ίδιος εκτιμά την πραγματική αξία της σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Ετσι, αφήνει σαφώς να εννοηθεί ότι πώληση μετοχών της επιχείρησης, όταν αυτές βρίσκονται σε τόσο χαμηλά επίπεδα, δεν είναι μια συμφέρουσα υπόθεση. Πάντως αφενός θεωρεί ότι περαιτέρω πώληση μετοχών θα μπορούσε να ακολουθήσει το μοντέλο του ΟΤΕ, όπου το Δημόσιο ασκεί σημαντικό έλεγχο με ποσοστό γύρω στο 20%, ενώ αφετέρου τη διαχείριση του όλου θέματος εναποθέτει στο μέτοχο του 51%, που είναι το ελληνικό Δημόσιο.
Επιφυλάξεις στο real estate
Με επιφύλαξη και σκεπτικισμό αντιμετωπίζουν στελέχη των εταιρειών real estate (δημιουργοί - developers) τη συζήτηση περί αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας.
Όπως επισημαίνουν τα δείγματα που έχει δώσει μέχρι τώρα το ελληνικό Δημόσιο ειδικά στον τομέα αυτό συνιστούν μνημείο ανικανότητας.
Ως παράδειγμα αναφέρεται η περιβόητη αξιοποίηση των ολυμπιακών ακινήτων, όπου ύστερα από σχεδόν 7 χρόνια από τους Αγώνες και ενώ προχώρησαν σχετικά γρήγορα έξι διαγωνισμοί αναδεικνύοντας 6 φορείς για την αξιοποίηση ισάριθμων ακινήτων, μόνο δύο από τα ακίνητα αυτά λειτουργούν και αποφέρουν έσοδα στο Δημόσιο και τους αναδόχους. Για τις υπόλοιπες τέσσερις περιπτώσεις έχει εμφανιστεί πλήθος από γραφειοκρατικά προβλήματα.
Τα στελέχη του real estate σημειώνουν ότι η αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας είναι ένα σύνθετο θέμα με πολλές παραμέτρους και μια δημόσια διοίκηση, όπως μέχρι τουλάχιστον τώρα η ελληνική, δεν είναι αποτελεσματική.
Στο διά ταύτα, στελέχη του κλάδου λένε πως τα ακίνητα προς αξιοποίηση είναι αρκετά και με μεγέθη που δύσκολα σήμερα μπορούν να απορροφηθούν μόνον από τις ελληνικές εταιρείες. ’λλωστε στην περίοδο που διανύουμε το ελληνικό real estate δεν διάγει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας του. Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες Lamda Development [LMDr.AT] Σχετικά άρθρα , Pasal Development, Μπάμπης Βωβός [VOVr.AT] Σχετικά άρθρα , Dimand Real Estate κ.λπ.) έχουν «παγώσει» τα όποια σχέδιά τους για νέες αναπτύξεις.
Το πιθανότερο είναι να αναζητηθούν συνεργασίες με εταιρείες από το εξωτερικό ενώ εφόσον τελικά προχωρήσουν διαγωνισμοί πρωταγωνιστές θα είναι και ξένες εταιρείες. Όμως, το ενδιαφέρον δεν θα είναι το επιθυμητό εάν προηγουμένως η δημόσια διοίκηση δεν πείσει ότι έχει ξεπεράσει τις παιδικές της ασθένειες και αυτό χρειάζεται χρόνο. Μια περίοδος ενός έως δύο ετών, κατά την οποία θα γίνουν οι αναγκαίες θεσμικές παρεμβάσεις, θεωρείται απολύτως αναγκαία. Προστίθεται επίσης ότι τα ακίνητα που μπορούν άμεσα να αξιοποιηθούν είναι ελάχιστα. Ενα σημαντικό μέρος της ακίνητης δημόσιας περιουσίας είναι καταπατημένο ή αμφισβητούμενο και για το μεγαλύτερο τμήμα του δεν έχουν οριστεί χρήσεις γης.
Οξύτατες οι αντιδράσεις των παραγωγικών και κοινωνικών φορέων
«Υποκριτικές κραυγές» των «δημαγωγών του μπαλκονιού και του πεζοδρομίου», χαρακτηρίζει ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δημήτρης Δασκαλόπουλος, τις έντονες διαμαρτυρίες του μεγαλύτερου μέρους του πολιτικού κόσμου, συνδικαλιστών και εκπροσώπων συλλογικών φορέων, για τις προτάσεις της τρόικας.
Μάλιστα, τους κατηγορεί ότι έτσι διευκολύνουν συμφέροντα, εντός και εκτός Ελλάδος, που επενδύσουν στη χρεοκοπία της χώρας, για να την «εξαγοράσουν σε εξευτελιστική τιμή».
Στη δήλωσή του ο κ. Δασκαλόπουλος, σημειώνει ακόμη: «Δεν πείθει το μένος όλων εκείνων, οι οποίοι παριστάνουν ότι αγωνίζονται για να... απελευθερώσουν την πατρίδα από δήθεν ξένη κατοχή. Απύθμενη η ιδιοτέλεια και η υποκρισία τους! Λες και εξαρτάται από τους ''ξένους'' αν θα ορθοποδήσουμε ή θα χρεοκοπήσουμε.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, χαρακτήρισε εσφαλμένη την οικονομική πολιτική.
Δικά μας είναι τα προβλήματα, δική μας και η ευθύνη αντιμετώπισής τους. Ούτε η Ε.Ε., ούτε το ΔΝΤ ούτε κανείς θα μας σώσει, τελικά, κόντρα στη θέλησή μας».
ΕΒΕΑ: Η χώρα ακολουθεί, όχι μόνο λανθασμένη, αλλά και εξαιρετικά επικίνδυνη, πορεία επισημαίνει σε ανακοίνωση του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Κωνσταντίνος Μίχαλος, αφήνοντας σαφείς αιχμές κατά της κυβερνητικής πολιτικής. Με αφορμή τη συνέντευξη Τύπου της τρόικας την Παρασκευή, ο κ. Μίχαλος ζητεί αλλαγή των όρων του μνημονίου και επαναδιαπραγμάτευσή τους, καθώς όπως τονίζει, ο επιχειρηματικός κόσμος αντιλαμβάνεται την αδιέξοδο πολιτική. «Οι τελευταίες ανακοινώσεις των επικεφαλής της τρόικας θα πρέπει να έπεισαν και τους τελευταίους υποστηρικτές της εφαρμοζόμενης, σήμερα, οικονομικής πολιτικής ότι η χώρα ακολουθεί, όχι μόνο λανθασμένη, αλλά και εξαιρετικά επικίνδυνη, πορεία» δηλώνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ.
ΚΕΕΕ: Δεν νομιμοποιείται η τρόικα, ή οι εκπρόσωποί της, να εκφράζει, άμεσα ή έμμεσα, δημόσια σχόλια σχετικά με τις κοινωνικές αντιδράσεις στις επιλογές που περιλαμβάνονται στο διαρκώς επικαιροποιούμενο μνημόνιο. Εκτός αν, πλέον, πέρα από τον επίσημο ρόλο του οικονομικού συμβούλου που έχει αναλάβει η τρόικα, της ανατέθηκε επισήμως και ο ρόλος του κυβερνητικού εκπροσώπου. Τα παραπάνω επισημαίνει η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος.
ΕΣΠ: Για πολιτική και οικονομική χρεοκοπία, που οδηγεί τον τόπο, την οικονομία και τους πολίτες σε αδιέξοδα, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά με αφορμή τις δηλώσεις των εκπροσώπων της τρόικας την περασμένη Παρασκευή, αλλά και τις ασύνδετες, όπως τις χαρακτηρίζει, κυβερνητικές απαντήσεις που ακολούθησαν.
ΓΣΕΕ: «Ανεπιθύμητα πρόσωπα» στη χώρα μας, χαρακτηρίζει η ΓΣΕΕ τους ελεγκτές της τρόικας, με αφορμή τις πρόσφατες τοποθετήσεις τους.
Συνεχίζεται η κριτική της αντιπολίτευσης
Συνεχίσθηκαν και χθες οι αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης για την τρόικα και όσα πρότειναν οι εκπρόσωποι της, για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας:
* Η Νέα Δημοκρατία επιμένει στην παραίτηση του υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου.
Ο εκπρόσωπος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Γιάννης Μιχελάκης, υπενθύμισε πως ο Αντώνης Σαμαράς στην παρουσίαση του προγράμματος στο Ζάππειο στις 7 Ιουλίου είχε κάνει λόγο για αξιοποίηση και όχι εκποίηση της δημόσιας περιουσίας. «Πέρασαν επτά μήνες για να αντιληφθεί η τρόικα ότι μπορούμε να αντλήσουμε πόρους. Η κυβέρνηση πελαγοδρομεί και για την ταμπακιέρα δεν λέει λέξη. Η τρόικα καταλήγει στο ίδιο ποσό με εμάς, όχι όμως στον τρόπο που θα βρεθούν τα 50 δισ. ευρώ. Εμείς είμαστε υπέρ της αξιοποίησης και όχι υπέρ του ξεπουλήματος», συμπλήρωσε ο κ. Μιχελάκης.
* Το ΚΚΕ υποστήριξε ότι «οι κοκορομαχίες μεταξύ κυβέρνησης, Ν.Δ. και Καρατζαφέρη δεν πρέπει να κρύψουν από το λαό τον ουσιαστικό λόγο της συμφωνίας τους με την τρόικα. Γι' αυτούς η κρίση είναι ευκαιρία, εκτός από το ξεθεμελίωμα των εργατικών λαϊκών κατακτήσεων, να ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία και οι υποδομές στους μεγαλοεπιχειρηματίες. Αυτό εννοούν όταν λένε ''αξιοποίηση''».
* Ο εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ, Κωστής Αϊβαλιώτης, υποστήριξε ότι «αποτελεί σκάνδαλο να προσποιείται η κυβέρνηση ότι δεν ξέρει τίποτα για την πώληση ακινήτων του Δημοσίου» και σημείωσε πως «οι κυοφορούμενες εκλογές της 3ης Απριλίου θα δώσουν τη λύση, δηλαδή το τέλος των μονοκομματικών κυβερνήσεων».
* Ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ Πάνος Σκουρλέτης, δήλωσε πως «η παράσταση της τρόικας με πρωταγωνιστή τον κ. Παπακωνσταντίνου και σε σκηνοθεσία του πρωθυπουργού απέτυχε, όπως αποτυχημένη και ταξική είναι η πολιτική του μνημονίου, που χρεοκοπεί την κοινωνία και προωθεί το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου.
* Ο πρόεδρος της ΔΗΜ.ΑΡ, Φώτης Κουβέλης, τόνισε πως «η αξιοποίηση κρατικής περιουσίας με στόχο την εξοικονόμηση εσόδων, πρέπει να έχει βασικό γνώμονα και σταθερή επιλογή το δημόσιο συμφέρον».
* Η πρόεδρος του κινήματος «Δημοκρατική Συμμαχία», Ντόρα Μπακογιάννη, διαπίστωσε ότι «κυβέρνηση, Ν.Δ. και τρόικα συμφωνούν λίγο πολύ ότι εκποιώντας τη δημόσια περιουσία είτε σε 5 είτε σε 2 χρόνια, μπορούν να μαζευτούν 50 δισ.».
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1934056

Δεν υπάρχουν σχόλια