Breaking News

Νέο «όχι» στον ΥΠΟΙΚ από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ

Νέο «όχι» στην πρόσκληση του υπουργού Οικονομικών είπαν σήμερα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ανοίγοντας νέο γύρο πολιτικής αντιπαράθεσης.
Η κυβέρνηση δεν αναζητά συνομιλητές αλλά «συνενόχους» για την επιβολή νέων μέτρων, παρατήρησε ο αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της ΝΔ, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας στην............


πρόσκληση διαλόγου για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015.
Παράλληλα, ο βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ κάλεσε την κυβέρνηση να ακολουθήσει την κοινοβουλευτική διαδικασία για την ανοικτή και ουσιαστική συζήτηση του Πλαισίου και όχι την επικοινωνιακή διαχείριση με προσχηματικούς διαλόγους, χωρίς τη διατύπωση, από την πλευρά της, συγκεκριμένων θέσεων και μέτρων [Βλέπε άρθρο] .
«Αντί να επιδιώκουν την μπαχαλοποίηση της πολιτικής ζωής, ας προσέλθουν στον διάλογο που καλεί η κυβέρνηση με συγκεκριμένες και ρεαλιστικές προτάσεις για την πορεία της χώρας», ανταπάντησε ο γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης, και κατηγόρησε τη ΝΔ ότι την ώρα που η κυβέρνηση δίνει αγώνα για να διασφαλίσει τη σωτηρία της Ελλάδας, υποδαυλίζει μέσω των στελεχών της, την ανομία, υποκινώντας εκδηλώσεις δήθεν οργής.
«Απάντηση της Νέας Δημοκρατίας δόθηκε. Αλλά και μαθήματα μετριοπάθειας από τον κ. Καρχιμάκη� πάει πολύ», απάντησε με τη σειρά του το γραφείο Τύπου της ΝΔ.
Αλέξης Τσίπρας: «Οχι στο μπλοκ των προθύμων»
«Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αρνείται να φέρει προς κύρωση στη Βουλή το νέο μνημόνιο και δεν έχει καν απαντήσει στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για τη στάση της κυβέρνησης στην κρίσιμη σύνοδο κορυφής στις 25 Μάρτη, καμώνεται πως προσκαλεί τα κόμματα σε διάλογο», σχολίασε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας.
Αυτό, τόνισε, δεν είναι πρόσκληση σε διάλογο, αλλά προσπάθεια να δημιουργηθεί το μπλοκ των προθύμων να εφαρμόσουν την πολιτική του μνημονίου, ξεκαθαρίζοντας πως σε μια τέτοια προσπάθεια ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καμία θέση.
Την Τετάρτη ο υπουργός Οικονομικών ζήτησε συναίνεση από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που προσήλθαν στο διάλογο, για μέτρα συνολικού ύψους 22 δισ. ευρώ την περίοδο 2012 -2015 (14 δισ. από περικοπές δαπανών και 8 δισ. από νέα έσοδα).
Στις συναντήσεις του με εκπροσώπους του ΛΑ.Ο.Σ, της Δημοκρατικής Συμμαχίας και της Δημοκρατικής Αριστεράς, ο κ. Παπακωνσταντίνου μίλησε ξεκάθαρα για την ανάγκη λήψης νέων μέτρων για επόμενη τετραετία. Στο διάλογο δεν προσήλθαν ΝΔ, ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ, με τον κ. Παπακωνσταντίνου τους να επανέρχεται με νέα επιστολή ζητώντας τους για να προσέλθουν στο διάλογο και σήμερα ήρθε η νέα αρνητική απάντηση από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.
Με δεδομένο ότι το αναθεωρημένο μνημόνιο απαιτεί πρόσθετα μέτρα ύψους 1,7 δισ. ευρώ φέτος, ο ΥΠΟΙΚ υπογράμμισε ότι στο διάστημα 2012 -2015 πρέπει να επιτευχθεί περικοπή δαπανών ύψους 14 δισ. ευρώ και αύξηση εσόδων ύψους 8 δισ. ευρώ, με στόχο τη μείωση του ελλείμματος κατά 14,5 δισ. ευρώ από το 7,4 % του ΑΕΠ στο τέλος του 2011 στο 1% του ΑΕΠ στο τέλος του 2015. Η διαφορά των 7,5 δισ. των μέτρων που θα ληφθούν από την τελική μείωση του ελλείμματος οφείλεται στην αύξηση την ίδια περίοδο των κοινωνικών δαπανών κατά 2 δισ. ευρώ και των τόκων κατά 5,5 δισ. ευρώ.

Δίνοντας ένα πολύ γενικό περίγραμμα για το σχεδιασμό υλοποίησης του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, ο υπουργός Οικονομικών παρουσίασε στοιχεία με βάση τα οποία το 65% των δαπανών είναι μισθοί και κοινωνικές μεταβιβάσεις και άρα αυτά θα είναι τα βασικά πεδία περικοπών. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα ο υπουργός σημείωσε ότι μετά τα δύο φορολογικά νομοσχέδια που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση τα έσοδα ως ποσοστό του ΑΕΠ δεν ξεπερνούν το 40,5% το 2010 έναντι 44,3% στο μέσο όρο της ΕΕ.

Με βάση τα στοιχεία που υπουργείου Οικονομικών το μνημόνιο 4 ακολουθεί την αντίληψη του μνημονίου 1 και είναι σαφώς «εμπροσθοβαρές», αφού απαιτεί μέτρα ύψους 7 δισ. για το 2012, 4 δισ. για το 2013, 7 δισ. για το 2014 και 4 δισ. για το 2015.

Στόχος του όλου προγράμματος θα είναι ο έλεγχος της ραγδαίας αύξησης του δημοσίου χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ το οποίο αναμένεται να φτάσει το 153% στο τέλος του χρόνου. Η αντιμετώπιση του χρέους θα περάσει μέσα από την κατ αρχή αντιμετώπιση του πρωτογενούς ελλείμματος που θα γίνει πλεόνασμα το 2012 (0,9% του ΑΕΠ) και με βάση το σχεδιασμό θα συνεχίσει να αυξάνεται στο 3% του ΑΕΠ το 2013 το 5,5% του ΑΕΠ το 2014 και το 6% του ΑΕΠ το 2015. Μάλιστα ο κ. Παπακωνσταντίνου προσκάλεσε τους εκπροσώπους των κομμάτων να επισκεφθούν το Γενικό Λογιστήριο του Κράτος όπου γίνεται και ο κεντρικός σχεδιασμός ώστε να ενημερωθούν αναλυτικότερα για το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομική στρατηγικής.
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1939932

Δεν υπάρχουν σχόλια