Το φυλλάδιο “Πρός το λαό” άναψε τα αίματα...στην Εκκλησία
Αναστάτωση έχει προκληθεί στο εσωτερικό της Ιεραρχίας εξαιτίας των όσων
γράφονται για την οικονομική κρίση στο φυλλάδιο «Προς το Λαό», που την
Κυριακή ξεκίνησε να μοιράζεται στους ναούς.
Ο αρχιεπίσκοπος φέρεται να έχει ενοχληθεί από το ύφος του κειμένου, ενώ ορισμένοι ιεράρχες επισημαίνουν ότι «σ΄ αυτούς τους δύσκολους καιρούς, η Εκκλησία πρέπει να έχει παρηγορητικό και όχι καταγγελτικό λόγο». Άλλοι ιεράρχες, θεωρούν ότι ....
το συγκεκριμένο κείμενο απηχεί τις θέσεις ορισμένων ιεραρχών αλλά οπωσδήποτε όχι ολόκληρης της ιεραρχίας.
«Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας», αναφέρεται και σε άλλο σημείο του τετρασέλιδου φυλλαδίου επισημαίνεται: «Είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας... Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων-δανειστών μας.... Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας και της οικονομίας που σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε, γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα τους; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ; Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια».
Σε άλλο σημείο είναι πιο οξεία η κριτική εναντίον των πολιτικών προσώπων: «Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στην καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα και σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις...» Η κριτική στους πολιτικούς συνεχίζεται και σε άλλα σημεία: «Μια ηγεσία που δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, που πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας».
Ο συντάκτης του κειμένου πάντως, αναφέρεται και στις ευθύνες των πολιτών λέγοντας: «Μια ηγεσία που στην πράξη αποδεικνύεται ότι ουσιαστικά υπονόμευσε τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και του λαού. Και από την άλλη πλευρά, ένας λαός, εμείς που λειτουργήσαμε ανεύθυνα παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό, και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματιστήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων».
Ασκεί όμως και αυτοκριτική για τους εκκλησιαστικούς ταγούς, λέγοντας ότι: «Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν». Σύμφωνα με πληροφορίες, το κείμενο αυτό είναι αποτέλεσμα των εισηγήσεων για την οικονομική κρίση που ενέκρινε η Ιεραρχία του περασμένου Οκτωβρίου και συντάκτης φέρεται να είναι ο μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος.
Δήλωση διευθυντή Γραφείου Τύπου Αρχιεπισκοπής Αθηνών
'Το περιεχόμενο και το ύφος του κειμένου του φυλλαδίου “Προς τον Λαό” για την οικονομική κρίση, προκάλεσε πολλά ερωτήματα στην κοινή γνώμη, αν και κατά πόσον ο ίδιος ο αρχιεπίσκοπος συμφωνεί με αυτό. Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων προς την Αρχιεπισκοπή, ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου Χάρης Κονιδάρης δήλωσε σχετικά: “Ο αρχιεπίσκοπος δεν διαχωρίζει τη θέση του από τη Σύνοδο και την Ιεραρχία”.
Αντίδραση Ανθιμου
Δεν ήταν σωστό που έγινε στον ιερό ναό του Αγίου Παντελεήμονα Αχαρνών η συναυλία με πρωτοβουλία της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και Πάσης Ελλάδος και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, υπό την αιγίδα του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, είπε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος στο σημερινή κήρυγμα του. Τόνισε ότι ήταν χρήσιμη η συναυλία και θα μπορούσε να γίνει κάπου αλλού και όχι σε ορθόδοξο ναό. Αμφισβήτησε κατά πόσο επιτυγχάνεται έτσι η συμφιλίωση και σημείωσε πως παρά τη διαφωνία δεν μίλησε νωρίτερα και κράτησε το θέμα "χαμηλά", διότι παρόντες στη συναυλία ήταν ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. newscode
Ο αρχιεπίσκοπος φέρεται να έχει ενοχληθεί από το ύφος του κειμένου, ενώ ορισμένοι ιεράρχες επισημαίνουν ότι «σ΄ αυτούς τους δύσκολους καιρούς, η Εκκλησία πρέπει να έχει παρηγορητικό και όχι καταγγελτικό λόγο». Άλλοι ιεράρχες, θεωρούν ότι ....
το συγκεκριμένο κείμενο απηχεί τις θέσεις ορισμένων ιεραρχών αλλά οπωσδήποτε όχι ολόκληρης της ιεραρχίας.
«Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας», αναφέρεται και σε άλλο σημείο του τετρασέλιδου φυλλαδίου επισημαίνεται: «Είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας... Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων-δανειστών μας.... Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας και της οικονομίας που σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε, γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα τους; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ; Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια».
Σε άλλο σημείο είναι πιο οξεία η κριτική εναντίον των πολιτικών προσώπων: «Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στην καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα και σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις...» Η κριτική στους πολιτικούς συνεχίζεται και σε άλλα σημεία: «Μια ηγεσία που δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, που πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας».
Ο συντάκτης του κειμένου πάντως, αναφέρεται και στις ευθύνες των πολιτών λέγοντας: «Μια ηγεσία που στην πράξη αποδεικνύεται ότι ουσιαστικά υπονόμευσε τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και του λαού. Και από την άλλη πλευρά, ένας λαός, εμείς που λειτουργήσαμε ανεύθυνα παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό, και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματιστήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων».
Ασκεί όμως και αυτοκριτική για τους εκκλησιαστικούς ταγούς, λέγοντας ότι: «Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν». Σύμφωνα με πληροφορίες, το κείμενο αυτό είναι αποτέλεσμα των εισηγήσεων για την οικονομική κρίση που ενέκρινε η Ιεραρχία του περασμένου Οκτωβρίου και συντάκτης φέρεται να είναι ο μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος.
Δήλωση διευθυντή Γραφείου Τύπου Αρχιεπισκοπής Αθηνών
'Το περιεχόμενο και το ύφος του κειμένου του φυλλαδίου “Προς τον Λαό” για την οικονομική κρίση, προκάλεσε πολλά ερωτήματα στην κοινή γνώμη, αν και κατά πόσον ο ίδιος ο αρχιεπίσκοπος συμφωνεί με αυτό. Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων προς την Αρχιεπισκοπή, ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου Χάρης Κονιδάρης δήλωσε σχετικά: “Ο αρχιεπίσκοπος δεν διαχωρίζει τη θέση του από τη Σύνοδο και την Ιεραρχία”.
Αντίδραση Ανθιμου
Δεν ήταν σωστό που έγινε στον ιερό ναό του Αγίου Παντελεήμονα Αχαρνών η συναυλία με πρωτοβουλία της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και Πάσης Ελλάδος και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, υπό την αιγίδα του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, είπε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος στο σημερινή κήρυγμα του. Τόνισε ότι ήταν χρήσιμη η συναυλία και θα μπορούσε να γίνει κάπου αλλού και όχι σε ορθόδοξο ναό. Αμφισβήτησε κατά πόσο επιτυγχάνεται έτσι η συμφιλίωση και σημείωσε πως παρά τη διαφωνία δεν μίλησε νωρίτερα και κράτησε το θέμα "χαμηλά", διότι παρόντες στη συναυλία ήταν ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. newscode

Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου