Breaking News

Ριάλιτι και μικρά κανάλια... στην Εντατική

Βλέπουμε πιο πολλή ώρα τηλεόραση, γίναμε περισσότεροι τηλεθεατές και γυρίζουμε την πλάτη στα ριάλιτι, επιλέγοντας ποιοτικά προγράμματα και δη καινούργια. Εχουμε βέβαια και τις αδυναμίες μας. Ποιες είναι αυτές; Οι σαπουνόπερες, εγχώριες και μη. Αυτά προκύπτουν δύο μήνες μετά την έναρξη της εφετινής τηλεοπτικής σεζόν και ενώ ο ανταγωνισμός πλέον χτυπά κόκκινο, με τα κανάλια να καρδιοχτυπούν για τα περίφημα «νούμερα» από τα οποία εξαρτάται το παρόν και το μέλλον των εκπομπών τους. Καρδιοχτύπι το οποίο, όπως μαρτυρούν τα ποσοστά της εφετινής σεζόν, συγκριτικά με πέρυσι, στέλνουν στην...


Εντατική τα μικρά κανάλια καθώς το αθροιστικό μερίδιο των Μega και ΑΝΤ1 ξεπερνά το 50% στo νεανικό κοινό και το αγγίζει στο σύνολο του πληθυσμού.

Ετσι, αν και συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο στην αρχή της περασμένης σεζόν εφέτος σημειώθηκε αύξηση της συνολικής τηλεθέασης κατά μιάμιση μονάδα- από 20% σε 21,5% (162.000 τηλεθεατές)- τα μικρά κανάλια δεν φαίνεται να αποσπούν μερίδιο από αυτήν.

Μega-λη επικράτηση
Η κυριαρχία του Μega στο prime time είναι εμφανής, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, με τον Αntenna να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Πολλές από τις εκπομπές στις οποίες πόνταρε το κανάλι του Αμαρουσίου δεν βρίσκουν ανταπόκριση στο τηλεοπτικό κοινό, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα δύο από τα ριάλιτι προγράμματά του, το «Τop Chef» και το «Νext Τop Μodel», τα οποία ηττώνται από τον αντίπαλο με τεράστια διαφορά.

Το δεύτερο μάλιστα δείχνει να έχει απολέσει κάθε ελπίδα ανάκαμψης καθώς βρίσκεται απέναντι από την εφετινή τηλεοπτική... λαίλαπα, το «Νησί». Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι κατά τις δύο πρώτες μεταδόσεις του «Νησιού» η συνολική τηλεθέαση στο prime time ήταν 57,4% (περίπου 5,8 εκατομμύρια θεατές), ποσοστό-ρεκόρ από την ίδρυση της ιδιωτικής τηλεόρασης!

Το πρόγραμμα που δείχνει να έχει τη μεγαλύτερη δυναμική σε καθημερινή βάση στο prime time είναι το «Μaster Chef» (Μega) με μέσο όρο 29,1% και 34,7% στα νεανικά κοινά, γεγονός που οδήγησε το ισχυρό ως πέρυσι «Ράδιο Αρβύλα» του ΑΝΤ1 σε υποχώρηση, στη δεύτερη θέση. Στο κανάλι του Αμαρουσίου την κατάσταση μάλλον σώζουν οι τουρκικές σαπουνόπερες και το «Χ Factor» το οποίο ήδη από την πρεμιέρα του σημείωσε ιδιαίτερα υψηλή τηλεθέαση. Απογοητευτική και η πορεία των ριάλιτι του Αlpha, με πρώτο το «Βig Βrother» το οποίο αποδεικνύεται αδιάφορο ως και κακό- και αυτό αντικατοπτρίζεται και στα νούμερα τηλεθέασης.

Σταθερά στην κορυφή παραμένει το «Αλ Τσαντίρι νιουζ», ικανοποιητική είναι η τηλεθέαση του καθημερινού
«Κάτι ψήνεται», ενώ κατρακυλά όλο και περισσότερο η πρωινή ζώνη του σταθμού- κυρίως η εκπομπή «Καφές με την Ελένη» η οποία σημειώνει πτώση της τάξεως του 3% με 4% στο σύνολο και 7% με 8% στα νεανικά κοινά.

Η εκδίκηση της ενημέρωσης
Στην ενημέρωση κάποιες ισορροπίες παραμένουν ίδιες με τις αντίστοιχες περυσινές. Οπως για παράδειγμα η κυριαρχία του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του Μega έναντι των αντιπάλων του ή η δυναμική που είχε η πρωινή ενημερωτική εκπομπή του καναλιού «Κοινωνία ώρα Μega» η οποία φέτος είναι εντονότερη, φέρνοντάς τη στην κορυφή με μερίδιο τηλεθέασης 21%.

Το εντυπωσιακότερο όμως όλων είναι η αύξηση της τηλεθέασης των ενημερωτικών εκπομπών της βραδινής ζώνης. Ετσι οι «Πρωταγωνιστές» του Σταύρου Θεοδωράκη, η «Ερευνα» του Παύλου Τσίμα, η «Ανατροπή» του Γιάννη Πρετεντέρη και η «Εμπόλεμη Ζώνη» του Σωτήρη Δανέζη σημειώνουν υψηλά νούμερα που στις περισσότερες περιπτώσεις ξεπερνούν κατά πολύ το φράγμα του 20%. Χαρακτηριστικά, οι «Πρωταγωνιστές» έχουν μέσο όρο 22,9%, η «Ανατροπή» 19,1%, η «Ερευνα» 22% και η «Εμπόλεμη Ζώνη» 17,3%. Στροφή στην καλή τηλεόραση; Σε μεγάλο ποσοστό, ναι. Παραφωνία, τα ελάχιστα ριάλιτι και οι σαπουνόπερες της γείτονος που, απλώς ως εξαιρέσεις, επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artId=364314&dt=02/11/2010#ixzz146O7xvBs

Δεν υπάρχουν σχόλια