Μετά τη Χιλή, η ιστορία των εγκλωβισµένων µεταλλωρύχων επαναλαµβάνεται στη Νέα Ζηλανδία, αν και επί της ουσίας διαφοροποιηµένη.
Με την αγωνία έκδηλη στα πρόσωπά τους, οι συγγενείς των 29 µεταλλωρύχων παρακολούθησαν την πρώτη προσπάθεια διάνοιξης, ώστε να εκτιµηθούν τα επίπεδα των τοξικών αερίων που δυσχεραίνουν την επιχείρηση διάσωσης.
Μέχριτώραδενυπάρχουν πληροφορίεςγιαεπιζώντες. «Παραµένουµε αισιόδοξοι, διατηρούµε τις ελπίδες µας, αλλά προετοιµαζόµαστε για κάθε ενδεχόµενο – ακόµη και να υπάρχουννεκροί», δήλωσε χθες ο διευθυντής της αστυνοµίαςΓκάριΝόουλς. Πιο αισιόδοξοςεµφανίστηκε σε τηλεοπτικό κανάλι ο πρωθυπουργός της χώρας ΤζονΚι, ο οποίος είπε ότι στιςσήραγγες του ορυχείου υπάρχουν σηµείαµε αρκετά αποθέµατα οξυγόνου καιπως αν οι µεταλλωρύχοι κατάφεραν να τα προσεγγίσουν, υπάρχουν ελπίδες να είναι ζωντανοί. Την πληροφορία επιβεβαιώνουν αξιωµατούχοι του ορυχείου,προσθέτοντας ότι όλοι οι µεταλλωρύχοιπροµηθεύονται ειδικήµάσκα, η οποία τους εξασφαλίζει οξυγόνο για30 λεπτά – χρόνο αρκετό για να φθάσουν σε περιοχές µε περισσότερα αποθέµατα.
Ηέκρηξη στοορυχείοτης Νέας Ζηλανδίας την περασµένη Παρασκευή αναµφισβήτητα θυµίζει την περίπτωση της Χιλής. Οι µεγάλες ποσότητες µεθανίου όµως µέσα στις στοές που εικάζεται πως προκάλεσαν την πρώτη έκρηξη, διαφοροποιούν αρκετά το σκηνικό. Το εξαιρετικά εύφλεκτο και δηλητηριώδες αέριο που βρίσκεται παντού στο ανθρακωρυχείο Πάικ Ρίβερ στη Νότια Νήσο, καθιστά απαγορευτική την επιχείρηση των σωστικών συνεργείων. Το πρόβληµα εντοπίζεται στην εξάρτυση που φέρουν οι διασώστες και ειδικότερα στις αναπνευστικές συσκευές, καθώς µια σπίθα είναι αρκετή για να προκαλέσει νέα έκρηξη.
Κατά συνέπεια, προτού επιχειρηθεί ο απεγκλωβισµός των µεταλλωρύχων, είναι σηµαντικόνα εκτιµηθούν τα επίπεδα µεθανίου και µονοξειδίου του άνθρακα στο ορυχείο. Για τον λόγο αυτό µηχανικοί έκαναν µια πρώτη δοκιµή σκάβοντας ένα κάθετο όρυγµα βάθους 150 µέτρων και διαµέτρου 15 εκατοστών. Οι υπεύθυνοι του ορυχείου ωστόσο δεν απέκλεισαν το ενδεχόµενο και άλλων εκρήξεων.
Χρήσιµη µαρτυρία
Ιδιαίτερα χρήσιµηγια τα σωστικά συνεργεία είναι η µαρτυρία ενός εκ τωνδύο µεταλλωρύχων που κατάφεραν ναβγουν εγκαίρως από το ορυχείο.Ο 50χρονος Ράσελ Σµιθ αφηγήθηκε στουςειδικούς πως µετην έκρηξη εκτοξεύθηκε 15 µέτρα µακριά από το µηχάνηµά του κιέπεσε πάνω σε βράχους. Χαρακτηρίζειτον εαυτό του τυχερό, γιατί τη στιγµή της έκρηξης δεν βρισκόταν σε τόσο µεγάλο βάθος, όπως οι υπόλοιποι συνάδελφοί του και ευχαριστεί τον 24χρονο Ντάνιελ Ροκχάουζ που του έσωσε τη ζωή. «Προσπαθούσα να αναπνεύσω κι εκείνη τη στιγµή πίστευα ότι ήταν αέριο. Μετά µου είπαν ότι ήταν σκόνη», λέει οΣµιθ.
«Εχασα τις αισθήσεις µου. Κάποιος µε έσυρε περίπου 300 µέτρα µακριά και µε συνέφερε», προσθέτει. Λίγα λεπτά αργότερα, οι δυο τουςβρίσκονταν έξω από το ορυχείο σώοι και αβλαβείς.
Παρά τις πιέσεις που ασκούν οι οικογένειες των εγκλωβισµένων – ηλικίας από 17 έως 62 ετών– και την αγωνία τους, αξιωµατούχοι της αστυνοµίας είναι κατηγορηµατικοί πως δεν πρόκειταινα προχωρήσουν σε βεβιασµένες κινήσεις που πιθανότατα να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή των διασωστών. «∆εν είναι µια απλή περίπτωση ανάσυρσης. Ο κίνδυνος είναι τεράστιος», επισηµαίνει στην «Γκάρντιαν» ο αστυνοµικός διοικητής Γκάρι Νόουλς, διαψεύδοντας τα σενάρια κωλυσιεργίας λόγω των µικρών πιθανοτήτων να υπάρχουν επιζώντες.
Αναδημοσιευση Απο τα Νεα
Με την αγωνία έκδηλη στα πρόσωπά τους, οι συγγενείς των 29 µεταλλωρύχων παρακολούθησαν την πρώτη προσπάθεια διάνοιξης, ώστε να εκτιµηθούν τα επίπεδα των τοξικών αερίων που δυσχεραίνουν την επιχείρηση διάσωσης.
Μέχριτώραδενυπάρχουν πληροφορίεςγιαεπιζώντες. «Παραµένουµε αισιόδοξοι, διατηρούµε τις ελπίδες µας, αλλά προετοιµαζόµαστε για κάθε ενδεχόµενο – ακόµη και να υπάρχουννεκροί», δήλωσε χθες ο διευθυντής της αστυνοµίαςΓκάριΝόουλς. Πιο αισιόδοξοςεµφανίστηκε σε τηλεοπτικό κανάλι ο πρωθυπουργός της χώρας ΤζονΚι, ο οποίος είπε ότι στιςσήραγγες του ορυχείου υπάρχουν σηµείαµε αρκετά αποθέµατα οξυγόνου καιπως αν οι µεταλλωρύχοι κατάφεραν να τα προσεγγίσουν, υπάρχουν ελπίδες να είναι ζωντανοί. Την πληροφορία επιβεβαιώνουν αξιωµατούχοι του ορυχείου,προσθέτοντας ότι όλοι οι µεταλλωρύχοιπροµηθεύονται ειδικήµάσκα, η οποία τους εξασφαλίζει οξυγόνο για30 λεπτά – χρόνο αρκετό για να φθάσουν σε περιοχές µε περισσότερα αποθέµατα.
Ηέκρηξη στοορυχείοτης Νέας Ζηλανδίας την περασµένη Παρασκευή αναµφισβήτητα θυµίζει την περίπτωση της Χιλής. Οι µεγάλες ποσότητες µεθανίου όµως µέσα στις στοές που εικάζεται πως προκάλεσαν την πρώτη έκρηξη, διαφοροποιούν αρκετά το σκηνικό. Το εξαιρετικά εύφλεκτο και δηλητηριώδες αέριο που βρίσκεται παντού στο ανθρακωρυχείο Πάικ Ρίβερ στη Νότια Νήσο, καθιστά απαγορευτική την επιχείρηση των σωστικών συνεργείων. Το πρόβληµα εντοπίζεται στην εξάρτυση που φέρουν οι διασώστες και ειδικότερα στις αναπνευστικές συσκευές, καθώς µια σπίθα είναι αρκετή για να προκαλέσει νέα έκρηξη.
Κατά συνέπεια, προτού επιχειρηθεί ο απεγκλωβισµός των µεταλλωρύχων, είναι σηµαντικόνα εκτιµηθούν τα επίπεδα µεθανίου και µονοξειδίου του άνθρακα στο ορυχείο. Για τον λόγο αυτό µηχανικοί έκαναν µια πρώτη δοκιµή σκάβοντας ένα κάθετο όρυγµα βάθους 150 µέτρων και διαµέτρου 15 εκατοστών. Οι υπεύθυνοι του ορυχείου ωστόσο δεν απέκλεισαν το ενδεχόµενο και άλλων εκρήξεων.
Χρήσιµη µαρτυρία
Ιδιαίτερα χρήσιµηγια τα σωστικά συνεργεία είναι η µαρτυρία ενός εκ τωνδύο µεταλλωρύχων που κατάφεραν ναβγουν εγκαίρως από το ορυχείο.Ο 50χρονος Ράσελ Σµιθ αφηγήθηκε στουςειδικούς πως µετην έκρηξη εκτοξεύθηκε 15 µέτρα µακριά από το µηχάνηµά του κιέπεσε πάνω σε βράχους. Χαρακτηρίζειτον εαυτό του τυχερό, γιατί τη στιγµή της έκρηξης δεν βρισκόταν σε τόσο µεγάλο βάθος, όπως οι υπόλοιποι συνάδελφοί του και ευχαριστεί τον 24χρονο Ντάνιελ Ροκχάουζ που του έσωσε τη ζωή. «Προσπαθούσα να αναπνεύσω κι εκείνη τη στιγµή πίστευα ότι ήταν αέριο. Μετά µου είπαν ότι ήταν σκόνη», λέει οΣµιθ.
«Εχασα τις αισθήσεις µου. Κάποιος µε έσυρε περίπου 300 µέτρα µακριά και µε συνέφερε», προσθέτει. Λίγα λεπτά αργότερα, οι δυο τουςβρίσκονταν έξω από το ορυχείο σώοι και αβλαβείς.
Παρά τις πιέσεις που ασκούν οι οικογένειες των εγκλωβισµένων – ηλικίας από 17 έως 62 ετών– και την αγωνία τους, αξιωµατούχοι της αστυνοµίας είναι κατηγορηµατικοί πως δεν πρόκειταινα προχωρήσουν σε βεβιασµένες κινήσεις που πιθανότατα να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή των διασωστών. «∆εν είναι µια απλή περίπτωση ανάσυρσης. Ο κίνδυνος είναι τεράστιος», επισηµαίνει στην «Γκάρντιαν» ο αστυνοµικός διοικητής Γκάρι Νόουλς, διαψεύδοντας τα σενάρια κωλυσιεργίας λόγω των µικρών πιθανοτήτων να υπάρχουν επιζώντες.
Ο ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΣ
Προτού επιχειρηθεί ο απεγκλωβισµός θα εκτιµηθούν τα επίπεδα µεθανίου και µονοξειδίου του άνθρακα
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου