Ο καταξιωμένος και στο εξωτερικό 31χρονος βιολονίστας μιλάει για μουσική, πολιτική, μαθηματικά... και για τη Θεσσαλονίκη
«Αισθάνομαι ότι για την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα εμείς, οι απλοί άνθρωποι, δεν μπορούμε να έχουμε πραγματική εικόνα:ούτε τις γνώσεις διαθέτουμε ούτε την απαραίτητη πρόσβαση στην πληροφορία. Παρατηρώ όμως ότι σε πολλές περιπτώσειςτα άτομα που καλούνται να λάβουν αποφάσεις δεν έχουν επίγνωση των συνεπειών όσων αποφασίζουν. Καλούν τους συνταξιούχους να ζήσουν με 400-500 ευρώ, ψαλιδίζουν ασφαλιστικά δικαιώματα, ανακαλούν κεκτημένα δεκαετιών χωρίς να έχουν νιώσει στο πετσί τους το τι σημαίνουν όλα αυτά που ανακοινώνουν με περισσή ευκολία. Τρέχουμε πίσω από τους αριθμούς... Τι να το κάνω εγώ που ευημερούν τα νούμερα όταν η κοινωνία υποφέρει;».
Στα 31 του χρόνια ο Σίμος Παπάνας, καταξιωμένος ήδη ως βιολονίστας και πολλά υποσχόμενος συνθέτης, παραδέχεται ότι η πολιτική δεν τον αφήνει αδιάφορο στον βαθμό που επηρεάζει τη ζωή όλων μας. Προσπαθεί λοιπόν να ενημερώνεται και να είναι ενεργός πολίτης. Μέσα από αυτό το πρίσμα βλέπει και τον ρόλο της τέχνης. «Θεωρώ πως, κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες, η τέχνη μπορεί πραγματικά να λειτουργήσει ως παράγοντας κοινωνικής συνοχής. Οταν σε μια κοινωνία επί δεκαετίες η οικονομική ευμάρεια έχει αναχθεί σε απόλυτο ιδανικό και ξαφνικά ο κόσμος καλείται να μάθει να ζει με λιγότερα, αυτό το οποίο πρέπει να διδαχθεί είναι ότι όντως υπάρχουν πράγματα που μπορούν να προσφέρουν κάτι πιο ουσιαστικό από τα υλικά αγαθά. Το εισιτήριο για μια συναυλία, ας πούμε, κοστίζει πολύ λιγότερο από ένα ακριβό κοστούμι. Και όμως, είναι ασύγκριτα πιο ανταποδοτικό».
Γεννημένος το 1979 στη Θεσσαλονίκη, ο Σίμος Παπάνας πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής στη γενέτειρά του. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στα Πανεπιστήμια Οberlin και Υale των ΗΠΑ- από το δεύτερο μάλιστα έλαβε και μεταπτυχιακό δίπλωμα στα μαθηματικά. Δηλώνει δικαιωμένος για το γεγονός ότι επέλεξε τον δρόμο της τέχνης, αλλά δεν μετανιώνει στιγμή για τις σπουδές του στις θετικές επιστήμες. Εχει περίπου επτά χρόνια να ασχοληθεί με τα μαθηματικά. Και όμως, θεωρεί ότι του προσέφεραν μια διαφορετική οπτική για τον κόσμο και ταυτόχρονα την αίσθηση του ωραίου, την οποία έχει ανάγκη ως καλλιτέχνης.
Μόνιμος κάτοικος Θεσσαλονίκης, δηλώνει ικανοποιημένος από τη συνεργασία του με την Κρατική Ορχήστρα της πόλης: «Για μένα έχει περισσότερο ενδιαφέρον να ζεις αρκετό καιρό σε ένα μέρος και να βλέπεις το αποτέλεσμα των προσπαθειών σουπαρά να ταξιδεύεις με ιλιγγιώδεις ρυθμούς από το ένα μέρος στο άλλο. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να ανεβαίνεις ο ίδιοςαλλά δεν προσφέρεις στους άλλους» εξηγεί.
ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η Ο Σίμος Παπάνας συμπράττει απόψε στις 20.30 με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Λουκά Καρυτινό στο Πρώτο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Χάιντν. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης την Εισαγωγή από την όπερα «Μαγικός Αυλός» και τη Δεύτερη Συμφωνία σε ρε μείζονα του Μπραμς.
η Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, Βασ. Σοφίας και Π. Κόκκαλη, τηλ. 210 7282.333.
«Δικτυωμένος», αλλά παλιομοδίτης
Ο νεαρός βιολονίστας χαίρεται που καταφέρνει να ζει κάνοντας κάτι που τον γεμίζει ως άνθρωπο. Αλλωστε αγαπά πολύ τα ταξίδια και του αρέσει να γνωρίζει διαφορετικούς πολιτισμούς. Περνά ώρες σερφάροντας στο Διαδίκτυο, διαβάζοντας διάφορα λήμματα, χωρίς κάποιον συγκεκριμένο λόγο. Ωστόσο, παραδέχεται, δεν είναι φανατικός της τεχνολογίας. Απλώς τη χρησιμοποιεί. «Να φανταστείτε ότι ακόμη και τη μουσική που συνθέτωτη γράφω στο χέρι, παρ΄ ότι υπάρχουν σχετικά προγράμματα. Μπορεί να ακούγομαι παλιομοδίτης, αλλά πραγματικά το προτιμώ».
Στα 31 του χρόνια ο Σίμος Παπάνας, καταξιωμένος ήδη ως βιολονίστας και πολλά υποσχόμενος συνθέτης, παραδέχεται ότι η πολιτική δεν τον αφήνει αδιάφορο στον βαθμό που επηρεάζει τη ζωή όλων μας. Προσπαθεί λοιπόν να ενημερώνεται και να είναι ενεργός πολίτης. Μέσα από αυτό το πρίσμα βλέπει και τον ρόλο της τέχνης. «Θεωρώ πως, κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες, η τέχνη μπορεί πραγματικά να λειτουργήσει ως παράγοντας κοινωνικής συνοχής. Οταν σε μια κοινωνία επί δεκαετίες η οικονομική ευμάρεια έχει αναχθεί σε απόλυτο ιδανικό και ξαφνικά ο κόσμος καλείται να μάθει να ζει με λιγότερα, αυτό το οποίο πρέπει να διδαχθεί είναι ότι όντως υπάρχουν πράγματα που μπορούν να προσφέρουν κάτι πιο ουσιαστικό από τα υλικά αγαθά. Το εισιτήριο για μια συναυλία, ας πούμε, κοστίζει πολύ λιγότερο από ένα ακριβό κοστούμι. Και όμως, είναι ασύγκριτα πιο ανταποδοτικό».
Γεννημένος το 1979 στη Θεσσαλονίκη, ο Σίμος Παπάνας πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής στη γενέτειρά του. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στα Πανεπιστήμια Οberlin και Υale των ΗΠΑ- από το δεύτερο μάλιστα έλαβε και μεταπτυχιακό δίπλωμα στα μαθηματικά. Δηλώνει δικαιωμένος για το γεγονός ότι επέλεξε τον δρόμο της τέχνης, αλλά δεν μετανιώνει στιγμή για τις σπουδές του στις θετικές επιστήμες. Εχει περίπου επτά χρόνια να ασχοληθεί με τα μαθηματικά. Και όμως, θεωρεί ότι του προσέφεραν μια διαφορετική οπτική για τον κόσμο και ταυτόχρονα την αίσθηση του ωραίου, την οποία έχει ανάγκη ως καλλιτέχνης.
Μόνιμος κάτοικος Θεσσαλονίκης, δηλώνει ικανοποιημένος από τη συνεργασία του με την Κρατική Ορχήστρα της πόλης: «Για μένα έχει περισσότερο ενδιαφέρον να ζεις αρκετό καιρό σε ένα μέρος και να βλέπεις το αποτέλεσμα των προσπαθειών σουπαρά να ταξιδεύεις με ιλιγγιώδεις ρυθμούς από το ένα μέρος στο άλλο. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να ανεβαίνεις ο ίδιοςαλλά δεν προσφέρεις στους άλλους» εξηγεί.
ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η Ο Σίμος Παπάνας συμπράττει απόψε στις 20.30 με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Λουκά Καρυτινό στο Πρώτο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Χάιντν. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης την Εισαγωγή από την όπερα «Μαγικός Αυλός» και τη Δεύτερη Συμφωνία σε ρε μείζονα του Μπραμς.
η Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, Βασ. Σοφίας και Π. Κόκκαλη, τηλ. 210 7282.333.
«Δικτυωμένος», αλλά παλιομοδίτης
Ο νεαρός βιολονίστας χαίρεται που καταφέρνει να ζει κάνοντας κάτι που τον γεμίζει ως άνθρωπο. Αλλωστε αγαπά πολύ τα ταξίδια και του αρέσει να γνωρίζει διαφορετικούς πολιτισμούς. Περνά ώρες σερφάροντας στο Διαδίκτυο, διαβάζοντας διάφορα λήμματα, χωρίς κάποιον συγκεκριμένο λόγο. Ωστόσο, παραδέχεται, δεν είναι φανατικός της τεχνολογίας. Απλώς τη χρησιμοποιεί. «Να φανταστείτε ότι ακόμη και τη μουσική που συνθέτωτη γράφω στο χέρι, παρ΄ ότι υπάρχουν σχετικά προγράμματα. Μπορεί να ακούγομαι παλιομοδίτης, αλλά πραγματικά το προτιμώ».
Αναδημοσιευση Απο το Βημα
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου