Breaking News

Υπό αστυνομικό κλοιό η Σύνοδος των Πρυτάνεων στο Ρέθυμνο,

• Το πρωί, αλλά αδιευκρίνιστη, η ακριβής ώρα άφιξης της Άννας Διαμαντοπούλου στο χώρο της συνόδου • Μεγάλη πορεία διαμαρτυρίας από φοιτητές, μαθητές και εκπαιδευτικούς που αντιδρούν δυναμικά στις αλλαγές που προωθούνται στα πανεπιστήμια

Υπό αστυνομικό κλοιό θα πραγματοποιηθεί σήμερα η 65η Σύνοδος των Πρυτάνεων, οι εργασίες της οποίας θ’ αρχίσουν στις 9 το πρωί και θα ολοκληρωθούν περίπου στις 9 το βράδυ.
Η συζήτηση του υπό σχεδίαση νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση παρουσία ...........



μάλιστα της υπουργού Παιδείας-Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Άννας Διαμαντοπούλου, δίνουν την ευκαιρία στην ακαδημαϊκή κοινότητα να εκφράσει την έντονη αντίδραση της για τις αλλαγές που προωθούνται στα Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας και έχει προγραμματίσει για τις 11.30 μαζική διαδήλωση, που θα ξεκινήσει από τον χώρο του ΤΕΙ και θα τερματίσει στον Πλατανιά, στην οποία θα συμμετέχουν εκτός των φοιτητών που αναμένονται στο Ρέθυμνο απ’ όλη την Κρήτη, εκπαιδευτικοί και μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης που επίσης θα έρθουν και από τους όμορους νομούς.
Ο φόβος επεισοδίων, αν και η χθεσινοβραδινή πορεία στους δρόμους της πόλης έγινε απόλυτα ειρηνικά, έχει κινητοποιήσει την Αστυνομική Διεύθυνση Ρεθύμνου, που έχει θέσει σε εφαρμογή πρωτοφανή μέτρα ασφαλείας. Δυνάμεις απ’ όλη την Κρήτη βρίσκονται στο Ρέθυμνο για ενίσχυση των τοπικών υπηρεσιών ενώ από χθες το πρωί ήρθαν από την Αθήνα και το Ηράκλειο, ενισχυτικά, και τρείς διμοιρίες ΜΑΤ.
Η παρουσία τους την περασμένη νύχτα στην πόλη ήταν εμφανέστατη.
Το ξενοδοχείο στο οποίο θα πραγματοποιηθούν οι εργασίες της Συνόδου, στον Πλατανιά, και όπου διαμένουν ήδη αρκετοί από τους 23 πρυτάνεις και πολλοί άλλοι παράγοντες της Πανεπιστημιακής Κοινότητας, είναι «θωρακισμένο» από το πρωί της Παρασκευής τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά όπως και από θαλάσσης ενώ εκτός αυτού, από σήμερα το πρωί δυνάμεις αστυνομικών θα έχουν παραταχθεί κατά μήκος της Παλαιάς Εθνικής Οδού από το ΤΕΙ Περιβολίων μέχρι τον Πλατανιά, στο τμήμα δηλαδή απ’ όπου θα περάσουν οι διαδηλωτές προκειμένου να κατευθυνθούν και να φτάσουν στο ξενοδοχείο της Συνόδου.
Η πρόθεση των διαδηλωτών μπορεί να είναι να φτάσουν έξω από τον χώρο που θα πραγματοποιούνται οι εργασίες ωστόσο η πρόθεση των αστυνομικών είναι να μην τους το επιτρέψουν να πλησιάσουν πολύ στο ξενοδοχείο.
Είναι σχεδόν απίθανο να δεχτούν οι διαδηλωτές ένα τέτοιο ενδεχόμενο αφού στόχος τους είναι να φτάσει η πορεία τους μέχρι το τέρμα και να ακουστεί η διαμαρτυρία τους από τα αυτιά των πρυτανικών αρχών, ότι δεν θα επιτρέψουν να «περάσουν» οι αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η αντίδραση των δυο πλευρών, αστυνομικών και διαδηλωτών, τη στιγμή εκείνη θα καθορίσει και την εξέλιξη της διαδήλωσης.
Πάντως, η ακριβής ώρα άφιξης της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου, είναι αδιευκρίνιστη αν και σύμφωνα με πληροφορίες άλλαξε το αρχικό της πρόγραμμα, σύμφωνα με το οποίο θα ερχόταν στο Ρέθυμνο το απόγευμα, και αναμένεται να φτάσει στο χώρο της Συνόδου τις πρωινές ώρες.
Σε κάθε περίπτωση, δεν πρόκειται να ματαιωθεί η επίσκεψης της.
Να σημειωθεί ότι στις 10:00 το πρωί η φοιτητική παράταξη «ΜΑΣ», πολιτικός φορέας της οποίας είναι το ΚΚΕ διαχωρίζοντας τη θέση της από τους υπόλοιπους φοιτητές, θα πραγματοποιήσει ξεχωριστή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι.
Αναλυτικά

ΑΝΤΙΔΡΑ Η ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Σε κλοιό διαδηλωτών η 65η σύνοδος των πρυτάνεων
Σήμερα το πρωί μεγάλο συλλαλητήριο με κατεύθυνση το ξενοδοχείο
Της ΕΛΠΙΔΑΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΟΥ
Κάλεσμα στην κοινωνία απευθύνουν ακαδημαϊκοί και φοιτητές που συμμετέχουν μαζικά στην πρωτοβουλία της «αντισυνόδου» καθώς εναντιώνονται στην προωθούμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Η 65η σύνοδος των πρυτάνεων ξεκίνησε χθες με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση να φέρνει σε ρήξη την κυβέρνηση με την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Δυναμικές κινητοποιήσεις ξεκίνησαν χθες το απόγευμα με το συλλαλητήριο στους κεντρικούς δρόμους της πόλης του Ρεθύμνου. Εκατοντάδες φοιτητές του πανεπιστημίου, του ΤΕΙ, πανεπιστημιακοί και καθηγητές βγήκαν στους δρόμους διαδηλώνοντας ενάντια στο νομοσχέδιο στρέφοντας τα βέλη τους στο πρόσωπο της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου.
Με αφετηρία το δημαρχείο της πόλης φοιτητές και ακαδημαϊκοί ένωσαν τις φωνές τους, κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα σε ένα συλλαλητήριο δυναμικό με παλμό, διέσχισαν τη λεωφόρο Κουντουριώτη, κατευθύνθηκαν στη Μοάτσου από την οδό Δημητρακάκη και στη συνέχεια έφτασαν στον Άγνωστο για να κατευθυνθούν στην πλατεία Μικρασιατών όπου πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συζήτηση για τα ζητήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι φοιτητές μέσα από μια ειρηνική διαδήλωση, υπό τη διακριτική παρακολούθηση της Τροχαίας Ρεθύμνου, ανανέωσαν το ραντεβού τους για σήμερα στις έντεκα και μισή το πρωί στα Περβόλια, στο ύψος του ΤΕΙ, από όπου θα ξεκινήσει μια μεγάλη πορεία με κατεύθυνση τον Πλατανιά και συγκεκριμένα προς το ξενοδοχείο όπου θα πραγματοποιούνται οι εργασίες της συνόδου. Σύμφωνα με το πρόγραμμα η υπουργός θα φτάσει στις πέντε το απόγευμα στο ξενοδοχείο ενώ στις επτά το απόγευμα η υπουργός αναμένεται να προχωρήσει σε δηλώσεις στα Μέσα Ενημέρωσης.

Κάθετα αντίθετηστο νομοσχέδιο η ακαδημαϊκή κοινότητα και οι φοιτητές
Νωρίτερα, χθες το πρωί πανεπιστημιακοί και φοιτητές στη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου ανέπτυξαν τις θέσεις και τις αντιθέσεις τους απέναντι στο προωθούμενο νομοσχέδιο εξηγώντας τους λόγους της κινητοποίησης τους και σημειώνοντας πως πρέπει μαζικά να αντιδράσουν για να αποτραπεί αυτό το νομοσχέδιο.
Χαρακτηριστικά, ο Γιάννης Μαΐστρος, καθηγητής Πολυτεχνείου, που ήταν και ομιλητής σε ανοιχτή συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στην πανεπιστημιούπολη του Γάλλου μεταξύ άλλων τόνισε: «Η γνώμη μας είναι ότι αυτό που ετοιμάζουν στα υπόγεια του υπουργείου και των εταιρειών δεν θα είναι δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο. Και αυτό γιατί ο τρόπος, με τον οποίο αφήνουν να διαρρεύσει το καθετί δείχνει μια έλλειψη σεβασμού στο πανεπιστήμιο»
Από την πλευρά του ο κοσμήτορας της σχολής Κοινωνικών Επιστημών Σκεύος Παπαϊωάννου, ανέφερε: «Η προσπάθεια που κάνουν τόσο ο πρωθυπουργός όσο και η υπουργός να πείσουν ότι άλλο η αυτοδιοίκηση και άλλο το διοικητικό μέρος, είναι εντελώς αθεμελίωτη. Δεν είναι δυνατόν να μην έχει σχέση η διοίκηση με τους στόχους και το αντικείμενο ενός ιδρύματος. Εδώ χρειάζεται μαζική αντίσταση απέναντι στα μέτρα και δεν υπάρχει αμφιβολία πως αν δεν αντισταθούμε το πανεπιστήμιο θα είναι ανώτατης βαθμίδας επαγγελματικό σχολείο που δεν θα έχει δυστυχώς κανένα αντίκρισμα στην αγορά που θέλουν να συνδέσουν. Όλοι πρέπει να επαγρυπνούμε και να δείξουμε τη δέουσα προσοχή σε τέτοια μέτρα που θέλουν να περάσουν».
Ο Τηλέμαχος Ιατρίδης, εκπρόσωπος του ενιαίου φορέα διδασκόντων Φιλοσοφικής του πανεπιστημίου Κρήτης, υποστήριξε: «Ένα πανεπιστήμιο χωρίς διοικητική αυτοτέλεια με μηχανισμούς επιχειρηματικού τύπου, δέσμιο τοπικών ή άλλων επιμέρους συσχετισμών και μικροσυμφερόντων δεν μπορεί εξ ορισμού να ανταποκριθεί στην αποστολή αυτή. Είμαστε λοιπόν βαθιά ανήσυχοι για τις συνέπειες που θα είχε μια τέτοια μεταρρύθμιση και οργισμένοι με τη συντεταγμένη συκοφάντηση που επιχειρείται σε βάρος του δημόσιου πανεπιστημίου. Καλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία να διαδηλώσουμε μαζικά στην επιχειρούμενη μεταρρύθμιση».
«Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τη χώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει φέρει το μνημόνιο με στόχο να καταστρέψει την παιδεία και όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα. Εμείς με απαρχή τη σύνοδο των πρυτάνεων ξεκινάμε τον αγώνα μας για τη διατήρηση του δημόσιου και δωρεάν πανεπιστημίου. Δεν θα επιτρέψουμε στην Άννα Διαμαντοπούλου να καταστρέψει το πανεπιστήμιο, να διοικείται αυτό από μάνατζερς, δεν θα επιτρέψουμε να μπουν επιχειρήσεις μέσα» ανέφερε ο Αντώνης Γεωργαντάς, μέλος Αριστερής Ενότητας και μέλος της Πρωτοβουλίας Αντισυνόδου.
Η Εύα Ανδρονικίδη, πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Κρήτης, τόνισε: «Αυτές τις δύο ημέρες συμμετέχουμε στην Πρωτοβουλία Αντισυνόδου για να αντισταθούμε στην ταφόπλακα που μπαίνει στο δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο. Η κυρία Διαμαντοπούλου ήταν ξεκάθαρη, θέλει να βάλει τέλος στο πανεπιστήμιο της μεταπολίτευσης. Για εμάς αυτό σημαίνει τέλος στους αγώνες, τέλος στα προοδευτικά κινήματα που υπάρχουν στο πανεπιστήμιο, που μπορούν να βγουν μπροστά σε μαζικούς αγώνες που πλήττουν το μνημόνιο και το ΔΝΤ που είναι στη χώρα».
Η ΕΛΜΕΡ συμμετέχει ενεργά στις κινητοποιήσεις και η γραμματέας της Δημήτρα Ντρέκη, χθες στη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου αναφέρθηκε συνολικά στα προβλήματα υποχρηματοδότησης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κάλεσε όλους τους πολίτες να συμμετέχουν μαζικά στα συλλαλητήρια: «Οι σχολικές επιτροπές υποχρηματοδοτούνται εδώ και χρόνια, έχουμε συμπτύξεις τμημάτων για την εξοικονόμηση προσωπικού. Έτσι το βλέπουν και φτάνουμε σε τμήματα άνω των 25 και 30 ατόμων διότι θεωρούν ότι η παιδεία δεν αξίζει να χρηματοδοτηθεί. Και μέσα σε όλα αυτά έχουμε τον «Καλλικράτη» και περνάνε οι δαπάνες αυτές στους δήμους που όπως ξέρουμε είναι χρεοκοπημένοι».
Τόσο το πανεπιστήμιο όσο και το ΤΕΙ τελούν υπό κατάληψη ως ένδειξη διαμαρτυρίας στην προωθούμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Αναδημοσιευση Απο Ρεθεμνιωτικα Νεα

Δεν υπάρχουν σχόλια