• Στους λογαριασμούς τους το 50% της ενιαίας ενίσχυσης • Στα τέλη Δεκεμβρίου η εξόφληση • Παράπονα από δικαιούχους για παρακράτηση χρημάτων από την Αγροτική Τράπεζα για ληξιπρόθεσμες οφειλές
των Αγροτικών Τραπεζών σε Ρέθυμνο, Πέραμα, Ανώγεια και Σπήλι προκειμένου να εισπράξουν την προκαταβολή της ενιαίας ενίσχυσης, καθώς η εξόφληση (δεύτερη δόση) θα καταβληθεί το τελευταίο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου, όπως είχε προαναγγείλει στις αρχές της εβδομάδας ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστας Σκανδαλίδης. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και των συσσωρευμένων υποχρεώσεων τους, οι αγρότες του νομού Ρεθύμνου περίμεναν με ανυπομονησία την καταβολή των επιδοτήσεων και σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας κάθονταν σε «αναμμένα κάρβουνα», ρωτώντας τις διευθύνσεις των τοπικών τραπεζικών καταστημάτων για την ακριβή ημέρα πίστωσης των λογαριασμών τους. Εν τέλει, το αρχείο πληρωμής έφτασε στα καταστήματα των ΑΤΕ αργά το απόγευμα της Τετάρτης και εξαιτίας της αργίας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, τα χρήματα ήταν διαθέσιμα στους λογαριασμούς των δικαιούχων από χθες το πρωί.
Αρκετοί αγρότες, ωστόσο, βρέθηκαν προ εκπλήξεως, καθώς εκτός από την παρακράτηση χρημάτων για την κάλυψη των οφειλών τους στις Ενώσεις που ανήκουν, αλλά και των δόσεων για τα ανοιχτά δάνεια που έχουν συνάψει, η ΑΤΕ δέσμευσε και άλλα χρήματα σε δικαιούχους, οι οποίοι τους τελευταίους μήνες έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές. Η ενέργεια αυτή προκάλεσε τον εκνευρισμό και τα παράπονα αρκετών δικαιούχων, οι οποίοι υποστήριζαν πως από την ώρα που τους καταβάλλεται μονάχα το 50% της συνολικής επιδότησης που δικαιούνται, δεν θα έπρεπε η τράπεζα σε αυτή τη φάση να παρακρατήσει χρήματα για τις λοιπές υποχρεώσεις τους. «Αν ήθελαν θα μας κρατούσαν τα χρήματα τον Δεκέμβριο, όχι τώρα. Το ξέρουμε ότι χρωστάμε, αλλά είμαστε αγρότες και δεν έχουμε άλλα εισοδήματα. Πως θα καλύψουμε τις υπόλοιπες υποχρεώσεις μας από τη στιγμή που μας κράτησαν τα λεφτά;» έλεγαν χθες αγρότες, όταν διαπίστωσαν πως στις τσέπες τους κατέληξαν τελικά λιγότερα χρήματα από όσα είχαν υπολογίσει.
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η προκαταβολή της ενιαίας ενίσχυσης είναι ύψους 1,1 δισ. ευρώ και οι δικαιούχοι αγρότες στην Ελλάδα ανέρχονται σε 720.000. Παράλληλα, μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα εξοφληθούν οι ενισχύσεις για τα αγροπεριβαλλοντικά μέτρα του 2009 (εξισωτική αποζημίωση, βιολογική γεωργία-κτηνοτροφία, μείωση νιτρορύπανσης) συνολικού ύψους 150 εκ. ευρώ, οι εκκρεμότητες των ετών 2006-2009 ύψους 15 εκ. ευρώ, καθώς και οι ενισχύσεις στους νέους αγρότες συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου