Η έκθεση με θέμα «η Αφρική μας 11.000 χιλιόμετρα οδικώς» είχε φιλοξενηθεί το καλοκαίρι στο Σπίτι του Πολιτισμού, μετά από συνεργασία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου και από την 1η Οκτωβρίου μεταφέρθηκε σε χώρο του 14ου δημοτικού, όπου πραγματοποιούν εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί του νομού.
Όλα ξεκίνησαν από ένα ταξίδι του κ. Κουτάντου στην Αφρική κατά το πρώτο δίμηνο του 2010, στη διάρκεια του οποίου ο Έλληνας εκπαιδευτικός συγκέντρωσε αυθεντικό υλικό για τα ζώα, για τους ανθρώπους της Αφρικής και κυρίως για τις συνθήκες διαβίωσης και μάθησης των μαθητών των συγκεκριμένων χωρών. Αυτές τις εμπειρίες του, ο κ. Κουτάντος θέλησε να τις μοιραστεί με τους Ρεθεμνιώτες, επιδιώκοντας να περάσει μηνύματα στους μαθητές μέσα από σπάνιες εικόνες και βίντεο. Στη διαδρομή του, συνάντησε πολλά πράγματα. Φτώχεια, αρρώστιες, ορφανά παιδιά, αλλά και ανθρώπους που ζουν μια διαφορετική ζωή γεμάτη χαρά και υγεία σε ειρηνικούς οικισμούς.
Εκείνο που τον συγκλόνισε είναι τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα ορφανοτροφείο, καθώς οι γονείς τους είτε πάσχουν από AIDS είτε έχουν ήδη πεθάνει. Έτσι, στη διάρκεια της έκθεσης γίνεται προσπάθεια να συγκεντρωθούν χρήματα για την ανοικοδόμηση νέου χώρου, προκειμένου αυτά τα παιδιά να ζήσουν σε καλύτερες συνθήκες.
«Θέλουμε να χτίσουμε μια αίθουσα ή ακόμα και σχολείο αν τα καταφέρουμε, για τα παιδιά των οποίων οι γονείς πάσχουν από AIDS ή έχουν πεθάνει» λέει στα «Ρ.Ν.» ο κ. Κουτάντος και συνεχίζει:
«Στην Αφρική υπάρχουν διάφορα προγράμματα, για καθαρό νερό, για φαγητό, όμως εμείς αποφασίσαμε να προσφέρουμε τα χρήματα για στέγη. Το κράτος τους είναι φτωχό και δεν έχει ευθύνη για το αν ζήσουν ή πεθάνουν αυτά τα παιδιά. Ένα ευρώ για μας αξίζει όσο ένα κρουασάν, όμως για εκείνα τα παιδιά σημαίνει πολλά πράγματα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι τα μικρά παιδιά έρχονται στα διαλείμματα και καταθέτουν χρήματα από το χαρτζιλίκι τους, γι’ αυτό κι εμείς θα τα επιβραβεύσουμε δίνοντας τους βραβείο εθελοντισμού».
Σχολικές αίθουσες με 220 μαθητές
Όπως λέει ο ίδιος: «Αυτή η αθωότητα, η αγνότητα, η απλότητα, η χαρά, η καλοσύνη και η αλληλεγγύη μας άγγιξαν την καρδιά, πως αλλιώς να το πούμε, αισθανθήκαμε ζεστασιά και ευεξία. Θελήσαμε, με κάποιον τρόπο, να ανταποκριθούμε σε αυτήν τη γενναιοδωρία, κάπως έτσι αποφασίσαμε να μοιραστούμε αυτόν τον πλούτο μαζί σας.
Σ’ αυτή τη διαδρομή εκτός από τα πολύ ενδιαφέροντα ζώα μας προκάλεσαν έκπληξη οι άνθρωποι της Αφρικής. Θεωρώ ότι στην Ελλάδα έχουμε μια πολύ λανθασμένη εικόνα και αναφερόμαστε συνεχώς στη φτώχεια. Δεν είναι έτσι, έχουν τεράστιο οικολογικό πλούτο, ενώ έξω από τις πόλεις, σε πιο ειρηνικούς οικισμούς, υπάρχει χαρά στον κόσμο. Οι μαθητές που έχουν παρακολουθήσει την έκθεση έχουν ενθουσιαστεί και ταυτιστεί με τα παιδιά της Αφρικής. Βλέπουν τις συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία τους και γενικά πως είναι η ζωή τους. Σκεφτείτε ότι σε 1.500 μαθητές αντιστοιχούν δέκα εκπαιδευτικοί. Η κάθε τάξη έχει περίπου 220 παιδιά».
Ο κ. Μπεμπής και οι συνάδελφοι του έχουν αγκαλιάσει αυτή την προσπάθεια, καθώς όπως λέει ο ίδιος: «Μας εντυπωσίασε η δουλειά του κ. Κουτάντου και αποφασίσαμε να την παρουσιάσουμε στους μαθητές, μέσα από το σχολείο μας. Ανταποκρίθηκαν αρκετά σχολεία, νηπιαγωγεία παιδικοί σταθμοί και πιστεύω ότι τέτοιες προσπάθειες πρέπει να αναδεικνύονται, διότι το σχολείο δεν είναι μόνο τέσσερις τοίχοι, μαθητικά, γλώσσα και τίποτα άλλο».
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου