Τη δίωξη Βουρλούμη ζητάει ο πρόεδρος της εξεταστικής για τη SIEMENS
Τη δίωξη του πρόεδρου και διευθύνοντος σύμβούλου του ΟΤΕ Π. Βουρλούμη και των μελών του δ.σ. του Οργανισμού για το έγκλημα της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος ζητά με επιστολή του προς την εφέτη και ειδική ανακρίτρια Μαρία Νικολακέα ο πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής που διερευνά το σκάνδαλο της SIEMENS, Σ. Βαλυράκης.
Στην επιστολή αναφέρεται ότι τα ...........
στελέχη του ΟΤΕ παρέλειψαν να διατάξουν τη διενέργεια ουσιαστικών και πραγματικών ελέγχων προς διακρίβωση εάν οι πωλήσεις από την εταιρεία SIEMENS λογισμικού και επικοινωνιακού υλικού ήταν υπερκοστολογιμένες και εάν ναι να ενεργοποιήσουν τις προβλεπόμενες από τη σύμβαση για τον ΟΤΕ ρήτρες:
* Α) της ανταγωνιστικής προσφοράς,
* Β) του πλέον ευνοούμενου πελάτη,
* γ) του κοστολογικού ελέγχου, βάσει των οποίων ο ΟΤΕ είχε το δικαίωμα να ζητήσει από την γερμανική εταιρεία την αναθεώρηση τη σύμβασης που υπερβαίνει κατά 10% την πραγματική αξία της προμήθειας.
Το ποσοστό αυτό σύμφωνα με τους βουλευτές αντιστοιχεί με το ποσό των 200.000.000 ευρώ και βέβαια ζημιώνει τον Οργανισμό.
Το γεγονός ότι τη δίωξη του Π. Βουρλούμη ζητά μόνο ο πρόεδρος της εξεταστικής για τη SIEMENS, Σ. Βαλυράκης, είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κόντρα με τη Νέα Δημοκρατία που διαμαρτύρεται επειδή από τη συγκεκριμένη επιστολή εξαιρούνται οι διοικήσεις του ΟΤΕ από το 1997 μέχρι το 2005.
Στην ανακοίνωση της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρεται ότι από τα υπάρχοντα αποδεικτικά στοιχεία έχει προκύψει ευθύνη όλων των διοικήσεων σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις που υπέγραψε η SIEMENS με τον ΟΤΕ.
Η απάντηση του ΟΤΕ για την επιστολή
Η δήλωση του ΟΤΕ για την επιστολή έχει ως εξής:
Η Διοίκηση που ανέλαβε το 2004 είναι η μόνη που προσπάθησε να ρίξει φως στα σκάνδαλα που κατά το παρελθόν ταλάνιζαν τον ΟΤΕ. Ήδη, από τις αρχές του 2008, ο ΟΤΕ έχει ενάγει τη Siemens στα γερμανικά δικαστήρια, ζητώντας αποζημίωση, καθώς και τα ονόματα των στελεχών του που τυχόν δωροδοκούσε.
Από ότι είναι γνωστό, ο ΟΤΕ είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που έχει κινηθεί τόσο εναντίον της Siemens όσο και εναντίον πρώην στελεχών του. Προξενεί κατάπληξη η επιστολή της Εξεταστικής Επιτροπής ότι όλα αυτά αποτελούν «παραλείψεις». Επίσης, κατά τις εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για τη Siemens, η παρούσα Διοίκηση του ΟΤΕ έθεσε στη διάθεση της Επιτροπής όλα τα μέσα, πλην των οικονομικών, ώστε να μπορέσει η ίδια, με επανέλεγχο που θα διενεργείτο, να διαπιστώσει εάν υπήρξαν παραλείψεις.
Ο λόγος που ο ΟΤΕ δε δέχθηκε να αναλάβει τη δαπάνη για επανέλεγχο ήταν ότι μέλη της Επιτροπής εξέφρασαν δυσπιστία για το κύρος των διενεργηθέντων ελέγχων, οπότε επικράτησε η άποψη ότι, εφόσον οι πραγματογνώμονες ημείβοντο από τον ΟΤΕ, τα πορίσματα θα μπορούσαν να αμφισβητηθούν. Ο ΟΤΕ συνεργάζεται πλήρως με τη Δικαιοσύνη περιμένοντας να λάβει επίσημη γνώση του περιεχομένου της επιστολής.
enet
Στην επιστολή αναφέρεται ότι τα ...........
στελέχη του ΟΤΕ παρέλειψαν να διατάξουν τη διενέργεια ουσιαστικών και πραγματικών ελέγχων προς διακρίβωση εάν οι πωλήσεις από την εταιρεία SIEMENS λογισμικού και επικοινωνιακού υλικού ήταν υπερκοστολογιμένες και εάν ναι να ενεργοποιήσουν τις προβλεπόμενες από τη σύμβαση για τον ΟΤΕ ρήτρες:
* Α) της ανταγωνιστικής προσφοράς,
* Β) του πλέον ευνοούμενου πελάτη,
* γ) του κοστολογικού ελέγχου, βάσει των οποίων ο ΟΤΕ είχε το δικαίωμα να ζητήσει από την γερμανική εταιρεία την αναθεώρηση τη σύμβασης που υπερβαίνει κατά 10% την πραγματική αξία της προμήθειας.
Το ποσοστό αυτό σύμφωνα με τους βουλευτές αντιστοιχεί με το ποσό των 200.000.000 ευρώ και βέβαια ζημιώνει τον Οργανισμό.
Το γεγονός ότι τη δίωξη του Π. Βουρλούμη ζητά μόνο ο πρόεδρος της εξεταστικής για τη SIEMENS, Σ. Βαλυράκης, είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κόντρα με τη Νέα Δημοκρατία που διαμαρτύρεται επειδή από τη συγκεκριμένη επιστολή εξαιρούνται οι διοικήσεις του ΟΤΕ από το 1997 μέχρι το 2005.
Στην ανακοίνωση της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρεται ότι από τα υπάρχοντα αποδεικτικά στοιχεία έχει προκύψει ευθύνη όλων των διοικήσεων σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις που υπέγραψε η SIEMENS με τον ΟΤΕ.
Η απάντηση του ΟΤΕ για την επιστολή
Η δήλωση του ΟΤΕ για την επιστολή έχει ως εξής:
Η Διοίκηση που ανέλαβε το 2004 είναι η μόνη που προσπάθησε να ρίξει φως στα σκάνδαλα που κατά το παρελθόν ταλάνιζαν τον ΟΤΕ. Ήδη, από τις αρχές του 2008, ο ΟΤΕ έχει ενάγει τη Siemens στα γερμανικά δικαστήρια, ζητώντας αποζημίωση, καθώς και τα ονόματα των στελεχών του που τυχόν δωροδοκούσε.
Από ότι είναι γνωστό, ο ΟΤΕ είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που έχει κινηθεί τόσο εναντίον της Siemens όσο και εναντίον πρώην στελεχών του. Προξενεί κατάπληξη η επιστολή της Εξεταστικής Επιτροπής ότι όλα αυτά αποτελούν «παραλείψεις». Επίσης, κατά τις εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για τη Siemens, η παρούσα Διοίκηση του ΟΤΕ έθεσε στη διάθεση της Επιτροπής όλα τα μέσα, πλην των οικονομικών, ώστε να μπορέσει η ίδια, με επανέλεγχο που θα διενεργείτο, να διαπιστώσει εάν υπήρξαν παραλείψεις.
Ο λόγος που ο ΟΤΕ δε δέχθηκε να αναλάβει τη δαπάνη για επανέλεγχο ήταν ότι μέλη της Επιτροπής εξέφρασαν δυσπιστία για το κύρος των διενεργηθέντων ελέγχων, οπότε επικράτησε η άποψη ότι, εφόσον οι πραγματογνώμονες ημείβοντο από τον ΟΤΕ, τα πορίσματα θα μπορούσαν να αμφισβητηθούν. Ο ΟΤΕ συνεργάζεται πλήρως με τη Δικαιοσύνη περιμένοντας να λάβει επίσημη γνώση του περιεχομένου της επιστολής.
enet
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου