Breaking News

Η οικονομία δεν «υπακούει» στις επιθυμίες και τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης


Οι ιστορικοί του μέλλοντος που θα γράφουν για την διακυβέρνηση ΠΑΣΟΚ θα έχουν  ξεχωριστό κεφάλαιο στο χρέος της χώρας το οποίο θα εκτοξευτεί στα ύψη τα επόμενα  χρόνια με αποτέλεσμα οι Ελληνες να είναι χρεωμένοι για πολλές γενιές.
Ηδη τα πρώτα σημάδια  φάνηκαν και οι ανακοινώσεις για το χρέος που έκανε το Γενικό Λογιστήριο  επιβεβαιώνουν τι θα επακολουθήσει. Μέσα σε ένα χρόνο, κατά βάση στον “πράσινο”  αυτό χρόνο το δημόσιο χρέος εκτινάχθηκε στα 316,9 δισ. ευρώ ή 137,2% του ΑΕΠ  πλησιάζοντας στον…



στόχο για πάνω από 150%. Μέσα στο χρόνο αυτό αυξήθηκε κατά
24,6 δισ. ευρώ ενώ για το τέλος του 2010 οι εκτιμήσεις είναι ότι θα φτάσει τα  326 δισ.
Και για να μην μας πουν ότι κακολογούμε το ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με το γενικό  Λογιστήριο από τον Ιανουάριο έως το τέλος Ιουνίου ανήλθε σε 18,6 δισ. ευρώ.
Τι θα γίνει στο μέλλον είναι εύκολο να το μαντέψει κανείς αν λάβει υπ’ όψη του  το εξής. Μέχρι το 2015 η Ελλάδα θα πρέπει να βρει χρήματα, δηλαδή να πάρει δάνεια, προκειμένου να καλύψει ομόλογα που λήγουν αξίας 172 δισ. ευρώ!
Θα τα βρεί , ή η αναδιάρθρωση του χρέους είναι αναπόφευχτη μέχρι τότε;
Η οικονομία δεν «υπακούει» στις επιθυμίες και τις συνεχείς εξαγγελίες της Κυβέρνησης.
Σχολιάζοντας, εξάλλου, την χθεσινή δήλωση του Πρωθυπουργού ότι …. «έχουμε κατακτήσει τους πρώτους μεγάλους στόχους που είχαμε θέσει…» ο Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Σταϊκούρας, παρέθεσε μια σειρά στοιχείων που διαψεύδουν τον κ. Παπανδρέου:

  • Ο στόχος για ύφεση της τάξεως του 4% (να υπενθυμίσουμε ότι ο στόχος της Κυβέρνησης ήταν για ύφεση 0,3% τον Ιανουάριο και 2% τον Μάρτιο) είναι αμφίβολος στην επίτευξή του, μετά την πρόσφατη δημοσιοποίηση των στοιχείων για το ΑΕΠ του δευτέρου τριμήνου.
Σύμφωνα με αυτά το ΑΕΠ παρουσίασε μείωση κατά 3,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009 και κατά 1,5% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση των τελευταίων ετών.
  • Ο στόχος για πληθωρισμό της τάξεως του 1,9% για το 2010 πολύ γρήγορα αποδείχθηκε ουτοπικός, αφού ο ΔΤΚ εκτινάχθηκε στο 5,5% τον εφετινό Ιούλιο, ο υψηλότερος των τελευταίων 13 ετών.
Η ίδια η «Τρόϊκα» ήδη άλλαξε τις εκτιμήσεις της για το 2010 στο 4,75% (σχεδόν 3 φορές υψηλότερα).
  • Ο στόχος για αύξηση των εσόδων του Τακτικού Προϋπολογισμού κατά 13,7% το 2010 δεν φαίνεται υλοποιήσιμος, αφού τα έσοδα παρουσίασαν οριακή αύξηση της τάξεως του 4% στο 1ο επτάμηνο του έτους.
  • Ο στόχος για μείωση των δημοσίων επενδύσεων κατά 4% το 2010 εγκαταλείπεται προκειμένου η Κυβέρνηση να επιτύχει τη λογιστική μείωση του ελλείμματος.
Έτσι οι περικοπές στις δημόσιες επενδύσεις ανέρχονται στα 2,5 δισ. ευρώ το 1ο επτάμηνο του 2010 σε σχέση με πέρυσι (ή -36%).
  • Ο στόχος, δυστυχώς, για διαμόρφωση της ανεργίας στο 11,8% το 2010 (σχεδόν 2,5% υψηλότερος από πέρυσι) δεν φαίνεται να υλοποιείται, αφού η ανεργία, τον εφετινό Μαϊο, εκτινάχθηκε στο 12% (αύξηση ανεργίας κατά 43% σε ένα χρόνο, μία από τις υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις που έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια).
  • Ο στόχος για βελτίωση της εικόνας της χώρας στις αγορές δεν έχει επιτευχθεί, αφού οι δύο εκδόσεις εντόκων γραμματίων πραγματοποιήθηκαν με υψηλότερο επιτόκιο και χαμηλότερο βαθμό υπερκάλυψης σε σχέση με τις αντίστοιχες πριν την προσφυγή της χώρας στο Μηχανισμό Στήριξης, η Κυβέρνηση ακύρωσε την έκδοση εντόκων γραμματίων ενός έτους, ενώ η διαφορά απόδοσης (spread) των ελληνικών ομολόγων έχει διαμορφωθεί στο υψηλότερο σημείο από την υπογραφή του Μνημονίου (η διαφορά για το 10ετές ομόλογο κυμαίνεται στις 850 μονάδες βάσης).
Συνεπώς, αλήθεια, σε ποιους στόχους αναφέρεται ο κ. Πρωθυπουργός;
Τα προβλήματα όμως δεν αντιμετωπίζονται με επικοινωνιακά και λογιστικά «τερτίπια».
Η αντιμετώπισή τους απαιτεί ολοκληρωμένο σχέδιο, συγκροτημένες πολιτικές, ισχυρή πολιτική βούληση και αποτελεσματική καθοδήγηση.
Και η παρούσα Κυβέρνηση είναι ελλειμματική ως προς αυτές τις προϋποθέσεις.»

Δεν υπάρχουν σχόλια