Μπούμερανγκ η υψηλή φορολογία
επέφερε μείωση της κατανάλωσης
2 δισ. ευρώ. Οι πωλήσεις τσιγάρων μειώθηκαν από την αρχή του έτους κατά 11%, των ποτών και της βενζίνης κατά 30% και των αυτοκινήτων κατά 27%. Μέχρι το τέλος του έτους, η πτώση θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Το αποτέλεσμα της υψηλής φορολογίας είναι λιγότερα έσοδα, γεγονός που υποχρεώνει την κυβέρνηση, εξαιτίας των ανελαστικών δημοσιονομικών στόχων του Μνημονίου, να προχωρήσει σε περαιτέρω περικοπές των δαπανών, που επιτείνουν την ύφεση. Το πρόβλημα θα ενταθεί όμως, τον επόμενο χρόνο, καθώς το Μνημόνιο προβλέπει τη μετάταξη αγαθών και υπηρεσιών από τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 11% στον υψηλό του 23%, καθώς και αύξηση των αντικειμενικών αξιών. Ωστόσο, το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στους φόρους κατανάλωσης. Αρνητικές αντιδράσεις από την πλευρά των επιχειρήσεων προκαλεί η μεγάλη αύξηση της φορολογίας των μερισμάτων, από την οποία το όφελος θα είναι περιορισμένο, γιατί αφενός μεν οι περισσότερες εμφανίζουν ζημίες, αφετέρου οι κερδοφόρες θα αποφύγουν τη διανομή μερισμάτων. Το γεγονός αυτό υποχρεώνει το υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις με το μίνι φορολογικό νομοσχέδιο που θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή το φθινόπωρο.
kathimerini

Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου