Breaking News

Το στοίχημα των υγιών δυνάμεων του τόπου


Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από το Ευρωβαρόμετρο είναι εντυπωσιακά αλλά έχουν μια ιδιαιτερότητα. Μπορούν να διαβαστούν κατά πως συμφέρει τον καθένα. Κι όταν λέμε τον καθένα εννοούμε την κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο. Διαβάστε για να καταλάβετε:
1 Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, το 80% των Ελλήνων, έναντι 74% των ευρωπαίων, απαντούν ότι πρέπει να εφαρμοστούν αμέσως μέτρα για τη μείωση του εθνικού δημόσιου ελλείμματος και χρέους.  Το ίδιο πιστεύουν το ................


85% των Σουηδών, το 84% των Ούγγρων, το 83% των Γερμανών, το 82% των Βέλγων και των Κύπριων, και το 80% των Τσέχων και των Σλοβένων.
2 Το 84% των Ελλήνων και το 75% των Ευρωπαίων (+2% σε σύγκριση με το φθινόπωρο του 2009 και +4% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2009) πιστεύει ότι ο μεγαλύτερος συντονισμός των οικονομικών και χρηματοπιστωτικών πολιτικών μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ θα συνέβαλλε αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης.
3 Στην ερώτηση «συμφωνείτε ή διαφωνείτε πως στη χώρα σας πρέπει να γίνουν μεταρρυθμίσεις οι οποίες θα ευνοήσουν τις επόμενες γενιές, ακόμα και αν αυτό προϋποθέτει μεγαλύτερες θυσίες από τις σημερινές;», το 68% των Ελλήνων απάντησε ότι συμφωνεί, έναντι 71% των Ευρωπαίων
Το οικονομικό επιτελείο διαβάζοντας τα στοιχεία αυτά μπορεί να τα επικαλεστεί για να πει ότι «να ο λαός θέλει μέτρα που θα μας βγάλουν από την κρίση. Επομένως, εμείς είμαστε στη σωστή κατεύθυνση». Δεν είναι λίγο να πιστεύουν 8 στους 10 πολίτες ότι πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για μείωση ελλείμματος και χρέους. Ούτε είναι λίγο ότι 7 στους 10 θέλουν μεγάλες θυσίες και μεταρρυθμίσεις αρκεί να ευνοήσουν τις επόμενες γενιές.
Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα; Διότι διαφορετική είναι η εικόνα που έχουμε εμείς. Φυσικά και ο κόσμος βλέπει ότι η Ελλάδα έχει πιάσει πάτο και αν δεν αλλάξει θα βουλιάξει, για να χρησιμοποιήσουμε το γνωστό σύνθημα του πρωθυπουργού. Φυσικά και όλοι θέλουμε να γίνει κάτι σήμερα έτσι ώστε τα παιδιά μας να ζήσουν καλύτερα, κι όχι με το άγχος της χρεοκοπίας, της ανεργίας, της φτώχειας.
Όμως, όταν ο λαός λέει πάρτε μέτρα δεν εννοεί «πάρτε μας τα μέτρα για το φέρετρο». Είναι έτοιμος να κάνει τις προσωπικές του θυσίες, αλλά δεν συμφωνεί καθόλου με την πολιτική που σήμερα ρίχνει το βάρος των αμαρτιών πάνω του. Ο απλός κόσμος πληρώνει τη λαίλαπα των κυβερνήσεων από το 1981 και έπειτα, κι όταν λέει μεταρρυθμίσεις εννοεί ότι πρέπει να «μεταρρυθμιστούν» πρώτα εκείνοι οι 200-300 που έφεραν τη χώρα σ’ αυτή την κατάντια.
Θέλει να δει να πληρώνουν αυτοί που προκάλεσαν την κρίση, να πληρώσουν το μεγάλο μερίδιο που τους αναλογεί. Κι ο καθένας να πληρώσει το δικό του μικρό μερίδιο.
Δεν μπορεί, λοιπόν, καμιά κυβέρνηση να επικαλεστεί κανένα Ευρωβαρόμετρο και να πει ότι έχει «λευκή» επιταγή» μεταρρυθμίσεων. Το μήνυμα του κόσμου είναι «κάντε αλλαγές, αλλά σωστές».
Η σημερινή κυβέρνηση δε φαίνεται να έχει αντιληφθεί τον σωστό δρόμο της οικονομικής πολιτικής. Αυτόν που θα φέρει ανάπτυξη και δουλειές και δεν θα είναι μόνο προς την κατεύθυνση των φόρων, των περικοπών, την ανεργίας, της ύφεσης.
Και φυσικά κανείς δεν μπορεί να επικαλεστεί τα στοιχεία για να πει ότι οι Ελληνες είναι υπέρ του Μνημονίου που υπέγραψε η κυβέρνηση με την τρόϊκα.
Ο λαός είναι υπέρ του «Μνημονίου» που θα φέρει ευημερία, κοινωνική δικαιοσύνη, ανακατανομή των εισοδημάτων από πάνω προς τα κάτω.
Κι εδώ είναι το μεγάλο στοίχημα των υγιών δυνάμεων αυτού του τόπου. Του Αντώνη Σαμαρά κατ’ αρχάς αλλά κι όλων εκείνων από το ΠΑΣΟΚ που σήμερα δεν τολμούν να μιλήσουν ή δεν το κάνουν διότι τους ενώνει η εξουσία.
Αλλά μέσα από τις κοινωνικές διεργασίες θα έλθει η ώρα του πραγματικού Μνημονίου της αλλαγής, όχι αυτού που έφερε το ΔΝΤ.
http://www.antinews.gr/?p=59128

Δεν υπάρχουν σχόλια