Αύξηση έως 50% στα τιμολόγια του ρεύματος Κατά την τριετία 2011 - 2013
Αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ για τους μικρούς και μεσαίους οικιακούς καταναλωτές, τους αγρότες και τη βιομηχανία και μειώσεις για τις μεγάλες οικιακές καταναλώσεις και τους εμπόρους, προτείνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των τιμολογίων του ηλεκτρικού ρεύματος, ώστε να αντανακλούν το πραγματικό κόστος, όπως προβλέπει το Μνημόνιο, η ΡΑΕ προτείνει τη σταδιακή, σε τρία χρόνια, αύξηση της τιμής κατά ..........
50% για τις χαμηλές καταναλώσεις έως 800 κιλοβατώρες.
Για τις μεσαίες καταναλώσεις η αύξηση θα είναι 7,5% - 15%. Οι τιμές του ρεύματος για τους αγρότες θα αυξηθούν κατά 25% - 33% στην τριετία 2011 - 2013 και για τη βιομηχανία κατά 10%.
Αντίθετα, στις μεγαλύτερες καταναλώσεις που σήμερα επιβαρύνονται ιδιαίτερα, προτείνεται συνολική μείωση 6,5% - 16%. Ευνοημένοι από την αναδιάρθρωση των τιμολογίων θα είναι και οι έμποροι, που θα δουν το κόστος της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος να μειώνεται έως 15% συνολικά στην τριετία.
Το ερώτημα που καλείται να απαντήσει πλέον η κυβέρνηση είναι εάν η αύξηση θα είναι εμπροσθοβαρής ή εάν το μεγαλύτερο μέρος της θα εφαρμοσθεί προς το τέλος της 3ετίας.
Για την επόμενη κατηγορία (800-1600 κιλοβατώρες το τετράμηνο) η προτεινόμενη αύξηση είναι 15% ενώ για την κατηγορία 16οο – 2000 περίπου 7,5%.
Από τις ρυθμίσεις κερδισμένοι θα βγουν μόνο εκείνοι που κάνουν πολύ μεγάλη κατανάλωση και οι έμποροι, σύμφωνα με την Καθημερινή. Όσοι καταναλώνουν 2000 με 3000 κιλοβατώρες το τετράμηνο θα έχουν μείωση στην τριετία κατά 6,5%, ενώ όσοι καταναλώνουν 3000 με 4400 μείωση κατά 11%. Για καταναλώσεις πάνω από 4400 η μείωση θα φτάσει το 16%.
kathimeriniΓια τα εμπορικά τιμολόγια η μείωση θα φτάνει το 15% στην τριετία, ενώ στον αντίποδα τα βιομηχανικά τιμολόγια αναμένεται να αυξηθούν κατά 10%. Μεγάλη επιβάρυνση θα έχουν οι αγροτικές καταναλώσεις καθώς θα πρέπει να αυξηθούν κατά 25% με 33% μέχρι το 2013.
Σημειωτέον, ότι σε όλες αυτές τις αυξήσεις θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και την περίφημη ρήτρα καυσίμων. Οπότε αν οι τιμές του πετρελαίου κινηθούν πτωτικά κάτι θα γλιτώσουμε, αν όχι θα επιβαρυνθούμε ακόμη περισσότερο.
Αντίδραση απο το ΚΚΕ
Κατά των αυξήσεων της ΔΕΗ τάσσεται με ανακοίνωσή του το ΚΚΕ και καλεί τους εργαζομένους σε "αγωνιστικό μέτωπο" για κατάργηση του ΦΠΑ και των άλλων έμμεσαν φόρων, καθώς και για φτηνότερο κατά 30% φως, νερό και τηλέφωνο για τους άνεργους και χαμηλά αμοιβόμενους. "Τα λαϊκά νοικοκυριά δεν αντέχουν τα ήδη πανάκριβα τιμολόγια της ΔΕΗ. Αν υλοποιηθούν οι υπέρογκες αυξήσεις που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση σε συνδυασμό με την ακρίβεια που φουντώνει και τις νέες αυξήσεις του ΦΠΑ, κυριολεκτικά θα δεχθούν τη χαριστική βολή", αναφέρει η ανακοίνωση και τονίζει ότι από τις αυξήσεις της ΔΕΗ , "ωφελημένοι θα βγουν θα βγουν οι ιδιωτικοί όμιλοι που έχουν εισέλθει στην «απελευθερωμένη» αγορά και οι μεγαλομέτοχοι της ΔΕΗ ΑΕ".

Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου