«Σαπουνόφουσκα» οι Led Zeppelin, «άφωνος» ο Ντέιβιντ Μπάουι σύμφωνα με το BBC

«Μη πειστικό, δευτερογενές και βαβουριάρικο»
: αυτά ήταν κάποια από τα σχόλια με τα οποία χαρακτήρισε η κριτική επιτροπή του BBC, το συγκρότημα που έμελλε να γίνει θρύλος και το μεγαλύτερο του χαρντ ροκ, τους Led Zeppelin, στο ξεκίνημα της καριέρας τους το 1969. Ολα αυτά στην προσπάθεια του συγκροτήματος να κερδίσει κάποιο χρόνο σε γνωστές εκπομπές της εποχής προκειμένου να παρουσιάσει δύο τραγούδια του.Τα αρχεία της εποχής εκείνης μαρτυρούν ότι η.....
παρέα των Τζίμι Πέιτζ και Ρόμπερτ Πλαντ δεν ικανοποίησε τα γούστα της λάιτ επιτροπής που άκουσε τα τραγούδια τους «Dazed And Confused» και «Breakdown» η οποία σημείωσε πως «το βρετανικό μπλουζ συγκρότημα προσπαθεί απεγνωσμένα να ακουστεί σαν τον Μάντι Γουότερς αλλά δεν μπορεί να το πετύχει γιατί είναι απλοί μιμητές και έχουν βασικά ένα παλιομοδίτικο ήχο γεμάτο παραμόρφωση». Το ευτυχές για τους Zeppelin ήταν πως παρά τα όσα αρνητικά σχόλια σημείωσε η επιτροπή τελικώς έπαιξαν τα τραγούδια τους στην εκπομπή «Top Gear».
Παρόμοιες, λάθος προβλέψεις είχε κάνει η αλά X-Factor επιτροπή και για άλλά πολύ μεγάλα αστέρια της ροκ μουσικής όπως είναι ο Ντέιβιντ Μπάουι και ο Μαρκ Μπόλαν. Τον πρώτο, το μουσικό που θα άλλαζε μερικά χρόνια αργότερα το πρόσωπο της ροκ μουσικής με τις νεωτεριστικές απόψεις του, η επιτροπή απέρριψε σημειώνοντας πως «πρόκειται για ένα τραγουδιστή χωρίς προσωπικότητα, έναν ερασιτέχνη τραγουδιστή που τραγουδά λάθος νότες». Δύο χρόνια αργότερα βέβαια μία άλλη επιτροπή έκρινε πως είχε τα προσόντα για να ακουστεί από την συχνότητα του BBC και βεβαίως να του δοθεί η ευκαιρία να τον γνωρίσει το μεγάλο κοινό.
Τα ίδια συνέβησαν και με ένα ακόμη σπουδαίο βρετανό τραγουδιστή τον Μαρκ Μπόλαν και αρχηγό του συγκροτήματος T.Rex για το οποίο σημείωσε ένας παραγωγός ότι «πρόκειται για βλακείες και το ίδιο ισχύει και για το επιτηδευμένο συγκρότημά του». Τα επόμενα χρόνια συνεχίστηκαν οι οντισιόν αυτού του τύπου και μάλιστα μέσα από τις 4.000 περίπου που πραγματοποίησε ο γνωστός παραγωγός Τζον Πιλ έγιναν γνωστά, συγκροτήματα όπως οι Smiths και οι White Stripes. H διαφορά σήμερα είναι ότι πως ένας παραγωγός μπορεί να ακούσει πλέον άμεσα μέσω ενός mp3 τη μουσική ενός νέου καλλιτέχνη και πολύ γρηγορότερα να έχει άποψη γι αυτόν.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου