Breaking News

Αυτή είναι η εικόνα των ακτοπλοϊκών μέσα στην κρίση

Επηρέασε η κρίση τις ναυτιλιακές

Κυρίαρχος οι Μινωικές στις γραμμές της Κρήτης


Μείωση κερδών σε σύγκριση με πέρυσι παρουσιάζουν τα οικονομικά αποτελέσματα του εννιαμήνου Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2009 των Μινωικών Γραμμών και της Attica Group όπως ανακοινώθηκε επίσημα από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αντίθετα, αύξηση παρουσιάζει στους τζίρους και τα κέρδη της η ΑΝΕΚ.

Ειδικότερα στις Μινωικές Γραμμές παρουσιάζεται σημαντική ...

μείωση της κίνησης, των εσόδων και των κερδών στις γραμμές της Αδριατικής, η οποία αποδίδεται στη γενικότερη οικονομική κρίση. Η κίνηση όμως με τα πλοία των Μινωικών Γραμμών στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς παρουσιάζει αύξηση, παρά τη δραστηριοποίηση και τρίτης εταιρείας. Κι αυτό καταδεικνύει μια φορά ακόμα πόσο ενδιαφέρουσα είναι η συγκεκριμένη γραμμή.

Μείωση της κίνησης στην Αδριατική εμφανίζουν τα αποτελέσματα και της Attica Group.

Η ANEK παρουσιάζει αύξηση κερδών και κίνησης (επιβάτες, ΙΧ.) κατά 9%.

Οι Μινωικές

Τα 56,5 εκατ. ευρώ έφτασαν το εννεάμηνο του 2009 τα καθαρά αποτελέσματα της Minoan, με τον κύκλο εργασιών της να διαμορφώνεται στα 140,1 εκατ. ευρώ. Αύξηση παρουσίασε η διακίνηση στις γραμμές Κρήτης, μείωση όμως εκείνη στη Βόρεια Αδριατική.

O κύκλος εργασιών της Minoan Lines το εννεάμηνο του 2009 διαμορφώθηκε σε 140,1 εκατ. ευρώ, επηρεασμένος από την οικονομική ύφεση, η οποία είχε αρνητική επίπτωση στις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επηρεάζοντας κυρίως τη διακίνηση φορτηγών οχημάτων στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας. Η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) το εννεάμηνο του 2009 ανήλθε σε 17,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα της Minoan Lines μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 56,5 εκατ. ευρώ.

Στο καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας περιλαμβάνεται το συνολικό κέρδος από την αποτίμηση της εταιρείας Hellenic Seaways ύψους 58,8 εκατ. ευρώ, ενώ η εν λόγω πώληση θα ολοκληρωθεί το 2012 με την αποπληρωμή του συνολικού τιμήματος πώλησης ποσού 125 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο ομίλου, τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και η λειτουργική κερδοφορία (ΕBITDA) διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας ενώ τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα το εννεάμηνο του 2009 ανήλθαν σε 46,5 εκατ. ευρώ.

Tα καθαρά αποτελέσματα του ομίλου εμφανίζονται μειωμένα σε σχέση με αυτά της μητρικής, γεγονός που οφείλεται στη διαφορά κέρδους από την αποτίμηση της εταιρείας Hellenic Seaways και στην αναλογία του ομίλου στα καθαρά αποτελέσματα της Hellenic Seaways για την περίοδο από 1/1 έως 30/6/2009 που η Minoan Lines ασκούσε ουσιώδη επιρροή.

Στη γραμμή «Ηράκλειο-Πειραιάς» η διακίνηση επιβατών και ΙΧ αυτοκινήτων παρουσίασε αύξηση έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Η εταιρεία μετέφερε 828.000 επιβάτες, 124.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46.000 φορτηγά, με τα μερίδια αγοράς της να ανέρχονται σε ποσοστό 63,7% για τους επιβάτες, 61,2% για τα ΙΧ αυτοκίνητα και 42,8% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.

Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα & Βενετία) σημειώθηκε σημαντική μείωση στο μεταφορικό έργο των φορτηγών, την οποία η εταιρεία αποδίδει στην οικονομική ύφεση, με τη Minoan να έχει διακινήσει το 37,3%, των επιβατών, το 37,8% των ΙΧ αυτοκινήτων και το 33,6% των φορτηγών αυτοκινήτων.

Το εννεάμηνο η Minoan μετέφερε 479.000 επιβάτες, 125.000 ΙΧ αυτοκίνητα και 58.000 φορτηγά.

Η ΑΝΕΚ

Στα 10 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του ομίλου ΑΝΕΚ στο εννεάμηνο του 2009 έναντι 9,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη της εταιρίας υποχώρησαν στα 8,7 εκατ. ευρώ έναντι 10,2 εκατ. ευρώ. Επίσης, αύξηση κατά 9,6% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη του ομίλου στο 3ο τρίμηνο έναντι του 3ου τριμήνου του 2008 (26 εκατ. ευρώ έναντι 23,7 εκατ. ευρώ), ενώ της μητρικής ενισχύθηκαν κατά 8,4% (25,1 εκατ. ευρώ έναντι 23,2 εκατ. ευρώ). Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος συνετέλεσαν οι αυξημένες αποσβέσεις κατά 2,2 εκατ. ευρώ για την εταιρία και 2,4 εκατ. ευρώ για τον όμιλο.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στα 221,3 εκατ. ευρώ έναντι 228,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 3,2%. Η μείωση αποδίδεται, κυρίως, στην πτώση της κίνησης στην Αδριατική (103,7 εκατ. ευρώ έναντι 116,2 εκατ. ευρώ), όπου η ύφεση και η γενικότερη διεθνής κρίση είχαν σημαντικότερες επιπτώσεις. Αντίθετα, η διακίνηση στις γραμμές του εσωτερικού κατέγραψε αύξηση (117,7 εκατ. ευρώ έναντι 112,4 εκατ. ευρώ).

Ο κύκλος εργασιών στις γραμμές του εσωτερικού ενισχύθηκε κατά 14,1%, στα 108,5 εκατ. ευρώ έναντι 95,1 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα από ναύλους στο εσωτερικό να ενισχύονται κατά 14,6%, στα 95,7 εκατ. ευρώ έναντι 83,5 εκατ. ευρώ.

Στο τρίτο τρίμηνο ο κύκλος εργασιών του ομίλου υποχώρησε κατά 1,7% έναντι του 3ου τριμήνου του 2008, στα 110,2 εκατ. ευρώ έναντι 112,1 εκατ. ευρώ, ενώ της μητρικής ενισχύθηκε κατά 2,9%, στα 104,1 εκατ. ευρώ έναντι 101,2 εκατ. ευρώ.

Ενισχυμένα κατά 9% εμφανίζονται τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA), του ομίλου, τα οποία ανήλθαν στα 32,8 εκατ. ευρώ έναντι 30,1 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο EBITDA διευρύνθηκε κατά 1,6 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώθηκε στο 14,8% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών έναντι 13,2%.

Η ATTICA

Μείωση πωλήσεων και κερδών κατά το εννιάμηνο Ιανουάριος – Σεπτέμβριος του 2009 ανακοίνωσε η Attica Group. Συγκεκριμένα, το διοικητικό συμβούλιο της Attica Group ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του εννιαμήνου του 2009 τα οποία

παρουσιάζουν ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 246,27 εκατ. (Ευρώ 267,51 εκατ. το εννεάμηνο 2008) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών,

Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 39,26 εκατ. (Ευρώ 50,29 εκατ.).

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν Καθαρά Κέρδη μετά από Φόρους Ευρώ 2,17 εκατ. στις οποίες περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες ζημίες Ευρώ 4,38 εκατ. από χρηματοοικονομικά παράγωγα ασφάλισης κινδύνου για

Το πετρέλαιο

Στα αντίστοιχα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2008 που ανήλθαν σε Κέρδη Ευρώ 21,57 εκατ. περιλαμβάνονται Έκτακτα κέρδη Ευρώ 9,65 εκατ. από την πώληση τεσσάρων πλοίων RoRo. Κατά το γ΄ τρίμηνο 2009, οι Πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 106,34 εκατ. (Ευρώ 111,03 εκατ.), τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 25,61 εκατ. έναντι Ευρώ 28,08 εκατ. και Καθαρά Κέρδη Ευρώ 13,52 εκατ. (Ευρώ 22,43 εκατ.).

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2009, κυρίως λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, παρουσιάσθηκε μείωση της συνολικής κίνησης επιβατών και οχημάτων στην Αδριατική θάλασσα και στις γραμμές εσωτερικού. Σε αυτό το κλίμα, ο Όμιλος Attica κατάφερε να αυξήσει τα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες κίνησης στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και παράλληλα ενίσχυσε την παρουσία του με δύο πλοία στις γραμμές εσωτερικού, ένα στη γραμμή της Δωδεκανήσου και ένα στη νέα σύνδεση Πειραιάς- Ηράκλειο που ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου 2009.

Τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου 2009 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2008 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής

Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Σεπτεμβρίου 2009, Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων Ευρώ 500,95 εκατ. (Ευρώ 502,83 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2008) και

Πάγια Στοιχεία (πλοία) αξίας Ευρώ 752,10 εκατ. (Ευρώ 744,72 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2008). Στις 30 Σεπτεμβρίου 2009, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου

ανέρχονταν στα υψηλά επίπεδα των Ευρώ 80,19 εκατ.
ΠΑΤΡΙΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια